Brev:
Står mest på tæer
1. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Står mest på tæer
Hej Helen
Thor er nu 11 mdr. og har rejst sig op ad alt de sidste tre måneder, samme periode som han har kravlet. Han står meget ofte på tæer, og jeg har fået at vide, at dette kan være et problem, da han jo ikke (ikke så ofte, ihvertfald) kommer ned og finder balancen på flad fod (på trods af, at han er en ordentlig kleppert).
Han gør da heller ikke nogen som helst antræk til at ville stå uden støtte eller gå for den sags skyld, og jeg frygter lidt, at han - når han en dag begynder at gå - vil have enormt dårlig balance og bare løbe afsted på tæerne som jeg har set andre børn gøre.
Jeg blev for nogle måneder siden anbefalet at give ham sutsko med en lidt fast sål (ikke helt stiv, selvfølgelig), men jeg har foreløbig bare set det lidt an. Han står dog stadig lige så meget på tæer, og forleden købte jeg ham så et par sutsko i uld med naturgummisål og velcrolukning, men selv om vi fik taget mål og tjekket, at det var den rigtige str., glider de tit af, og jeg tager ham alligevel tit i at stå på tæer inde i skoen - de sidder ligesom ikke stramt nok over vristen.
I vuggestuen prædiker de bare tæer året rundt, men siger, det er os, der bestemmer, hvis vi gerne vil have, han skal have noget på fødderne. Hjemmefra er vi jo vant til, at fødder skal holdes varme, så jeg vil egentlig gerne have, at han har noget på (især i betragtning af, at han nu har hostet og snottet i over en måned og nu går til fysioterapi, hvor de har nogle teknikker til at rense luftvejene og fjerne slimet fra lungerne) - men skal jeg købe et par skindfutter (fleeceforede eller med filtsål inden i) eller noget stivere pga. hans balletdansertendens...?
På forhånd tak for hjælpen :-)