Står mest på tæer

1. oktober 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Står mest på tæer

Hej Helen

Thor er nu 11 mdr. og har rejst sig op ad alt de sidste tre måneder, samme periode som han har kravlet. Han står meget ofte på tæer, og jeg har fået at vide, at dette kan være et problem, da han jo ikke (ikke så ofte, ihvertfald) kommer ned og finder balancen på flad fod (på trods af, at han er en ordentlig kleppert).

Han gør da heller ikke nogen som helst antræk til at ville stå uden støtte eller gå for den sags skyld, og jeg frygter lidt, at han - når han en dag begynder at gå - vil have enormt dårlig balance og bare løbe afsted på tæerne som jeg har set andre børn gøre.

Jeg blev for nogle måneder siden anbefalet at give ham sutsko med en lidt fast sål (ikke helt stiv, selvfølgelig), men jeg har foreløbig bare set det lidt an. Han står dog stadig lige så meget på tæer, og forleden købte jeg ham så et par ...

Annonce

... sutsko i uld med naturgummisål og velcrolukning, men selv om vi fik taget mål og tjekket, at det var den rigtige str., glider de tit af, og jeg tager ham alligevel tit i at stå på tæer inde i skoen - de sidder ligesom ikke stramt nok over vristen.

I vuggestuen prædiker de bare tæer året rundt, men siger, det er os, der bestemmer, hvis vi gerne vil have, han skal have noget på fødderne. Hjemmefra er vi jo vant til, at fødder skal holdes varme, så jeg vil egentlig gerne have, at han har noget på (især i betragtning af, at han nu har hostet og snottet i over en måned og nu går til fysioterapi, hvor de har nogle teknikker til at rense luftvejene og fjerne slimet fra lungerne) - men skal jeg købe et par skindfutter (fleeceforede eller med filtsål inden i) eller noget stivere pga. hans balletdansertendens...?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København