Brev:
Om at krybe og kravle ...
29. september 2008
Alder:
10 mdr.
Om at krybe og kravle ...
Hej igen Helen.
Det er ved at være noget tid siden jeg har skrevet til dig, og jeg kunne godt tænke mig at vide om min datter er ok med motorisk.
Min bekymring går på at hun ikke kravler endnu, da jeg har indtrykket af at de fleste andre børn på hendes alder kravler. Hun kommer dog fint rundt i en blanding mellem krybe og kravle - og det virker hun aldeles tilfreds med. Men er det ok? Jeg prøver at hjælpe hende op på alle 4, men hun lægger sig bare ned og kryber videre- og det går stærkt, så det har hun helt styr på!
Hun sidder også fint, kan lægge sig ned og krybe rundt fra siddende stilling, kan sagtens komme over ting (mine ben, legetøj mv.), siger hej, vil meget gerne rejse sig op og stå (dette er dog i startfasen, men hun ELSKER det). Det giver mig jo så den bekymring, om hun lærer at gå før hun kravler, og om det gør noget? Hun er lige blevet 10 mrd, og har kunnet krybe rundt i 1½ mrds tid nu.
På forhånd tak.