Motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle?

30. juli 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle?

Hej Helen

Tusinde tak for din brevkasse, dine svar er utrolig lærerige.

Vi har endnu et problem som vi gerne vil høre din mening om. Vores datter på et år vil ikke kravle. Vi har ellers forsøgt alle kneb, lagt hende på maven så meget som muligt, lagt spændende ting uden for hendes rækkevidde, trillet boldt, ligget på alle fire med rumpen i vejret for at vise hvordan man gør osv.. men lige meget hjælper det, hun vil ikke.

Fra mavestilling kan hun stå på alle fire og rokke frem og tilbage men sætter sig så på rumpen. Hun kan ikke fra siddende stilling komme ...

Annonce

... tilbage op på alle fire, det er som om det ene ben er i vejen. Det ender altid med gråd indtil vi hjælper hende op. Til gengæld er hun vild med at gå, hun kan gå (med støtte) til vi er helt lilla i hovedet, og trapper er ingen hindring. Hun rejser sig selv op og kan stå selv uden støtte i ca. 5 sek. Efter hun er blevet så mobil er det blevet endnu mere svært at få hende til at kravle”træne”.

Er det rigtigt at hun kan få motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle? Og har du et godt råd til hvad vi kan gøre for at hjælpe hende?

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.