Brev:
Motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle?
30. juli 2008
Alder:
12 mdr.
Motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle?
Hej Helen
Tusinde tak for din brevkasse, dine svar er utrolig lærerige.
Vi har endnu et problem som vi gerne vil høre din mening om. Vores datter på et år vil ikke kravle. Vi har ellers forsøgt alle kneb, lagt hende på maven så meget som muligt, lagt spændende ting uden for hendes rækkevidde, trillet boldt, ligget på alle fire med rumpen i vejret for at vise hvordan man gør osv.. men lige meget hjælper det, hun vil ikke.
Fra mavestilling kan hun stå på alle fire og rokke frem og tilbage men sætter sig så på rumpen. Hun kan ikke fra siddende stilling komme tilbage op på alle fire, det er som om det ene ben er i vejen. Det ender altid med gråd indtil vi hjælper hende op. Til gengæld er hun vild med at gå, hun kan gå (med støtte) til vi er helt lilla i hovedet, og trapper er ingen hindring. Hun rejser sig selv op og kan stå selv uden støtte i ca. 5 sek. Efter hun er blevet så mobil er det blevet endnu mere svært at få hende til at kravle”træne”.
Er det rigtigt at hun kan få motoriske problemer, hvis hun ikke lærer at kravle? Og har du et godt råd til hvad vi kan gøre for at hjælpe hende?
Med venlig hilsen
Rikke