Mange rejser

18. februar 2016

Alder:
7 mdr.

Mange rejser

Kære Helen,

Tusind tak for din hjælp med hensyn til at få en lidt mere fast rytme op at stå for vores søn, det har hjulpet mht at få mængden af flasker om natten ned til 2 og dermed stille og roligt mere søvn til os begge. Han sover ikke særlig lange lure om dagen, hvorfor jeg har svært ved at få ham op på de 14,5 timer som jeg før stilede efter, og dermed lidt "tvunget" til fortsat til at lægge ham relativt tidligt ved 18:30 - 19 tiden, men det kommer nok. Han virker ikke til at rykke til at stå senere op ved at komme senere i seng desværre (selv med sene og faste måltider).

Nu til mit nye spørgsmål. Som tidligere skrevet bor vi i London og har dermed en del ture til DK for at besøge venner og familie. Derudover har vi tænkt at barsel var en god mulighed for at komme lidt væk under varme himmelstrøg (især her i kulden), men vi har mange ture oven i hinanden.

Jeg har rejst en del med vores søn (4 tur/retur flyveture), men altid gjort det 100% på hans premisser, sørger for at lave hjemmelavet mad, at han fik lur når han havde brug for det, og vi er i det land vi tager til i minimum 5 dage af gangen så han kan nå at ...

Annonce

... vænne sig til det, og at jeg generelt hele tiden er sammen med ham (så ikke overladt til andre en dag, eller lignene). Han har reageret en gang til Jul da vi var hjemme ved at vågne og græde, men det hjalp så snart han sov i vores seng og det gør vi generelt også herhjemme hvis han vågner og er ked. Så snart han slapper af ligger vi ham i en seng ved siden af os, som vi har alle steder vi bor (når vi er i DK bor vi altid det samme sted, og han sover i den samme seng der) - dog sover han i eget værelse i London.

Jeg vil derfor høre om følgende program bliver for meget:
6 dage i DK
6 dage tilbage til faste rutiner i London
7 dage i Dubai
7 dage tilbage til faste rutiner i London
2 dage i DK hvor vi ville køre videre til Sverige i 3 dage og så flyve retur

Alle ture kan aflyses så det er ikke noget problem, men kan bare ikke finde ud af om jeg er for overbeskyttende eller om det er helt fint og bare fedt for vores lille mand at få lov at opleve verden og venner/familie som elsker ham med hans forældre!?

Tusind tak for en god brevkasse, den er virkelig en stor støtte her i udlandet!

Mange hilsner,
Familien i London

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin