Hoste?

29. maj 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Hoste?

Hej Helen.

Jeg har en datter på snart 7 mdr. som trives rigtig godt, men her den sidste tid er hun begyndt at hoste. En tør hoste. Jeg troede først det var når hun pludrede og brummede, men det er det ikke.

Jeg har prøvet at give hende vand, da jeg tænkte at det var pga tørst, men det hjalp heller ikke.

Hun er begyndt at sidde meget på gulvet, som hun ikke gjorde før, så jeg tænkte at det måske er støv hun sidder og får, eller træk?

Vi er pt. igang med en stor ombygning af vores hus, så der har været meget støv, men vi har altid sørget for at lukke vinduet, dog kommer der lidt støv ind gennem sprækkerne, men vi sørger altid for at lufte ud flere gange om dagen.

Hun er også meget udenfor og sove, mindst 3 gange om dagen.

Vi er begge rygere, men ryger kun udenfor.

Hun virker ikke syg eller forkølet, så jeg ved ...

Annonce

... ikke rigtigt hvordan jeg skal reagere.

Jeg får ikke altid støvsuget og vasket gulv så tit som jeg burde, så måske er det støv hun sidder og får?

Jeg har også tænkt på træk, og det trækker da lidt nede ved gulvet, men nu er hun jo begyndt at sidde lidt ude i barnevognen, hvor det også lufter, så jeg tænkte om hun måske har fået træk der?

Vi har høfeber i både min og min kærestes familie, så jeg har selvfølgelig også¨tænkt i den retning, men jeg må indrømme, at jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det her an...

Hvor lang tid skal hun hoste, før jeg gør noget? Hun har været ret utilfreds de sidste par uger, men jeg tror hendes tænder i overmunden er ved at bryde frem. Hun har ikke feber eller noget.

Tak for alle dine gode svar. De er guld værd, især i disse tider under strejken. :-)

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder