Brev:
Hvad hvis hun får maden galt i halsen
15. januar 2008
Alder:
7 mdr.
Hvad hvis hun får maden galt i halsen
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig om, at min datter har svært ved at spise mad med klumper i. Dvs. hun får det faktisk galt i halsen og det ser ret voldsomt ud, som om hun ikke kan få det op igen - hun blir rød i hovedet og gør brækfornemmelser.
Jeg har prøvet at gå uden om klumpet mad, men det er svært at få maden most HELT ud og nu er hun også begyndt at gøre samme brækfornemmelser ved den almindelige havre-fuldkornsgrød. Det er når hun bliver for ivrig (hvad hun bliver tit fordi hun så godt kan lide det) - så får hun det galt i halsen og har svært ved at få det op igen - og jeg må have hende op og slå hende/trykke hende på ryggen - det er ret forskrækkende og nu er det efterhånden sådan, at jeg er nervøs hver gang jeg skal give hende grød/mos.
Hvad skal jeg gøre? Jeg er jo selvfølgelig bange for, at hun en dag ikke kan få det op selv. Hun bliver også selv meget forskrækket og vil ikke spise op så.
Håber på dit hurtige ekspert-råd.
Med venlig hilsen
R