Nu vil vores søn ikke spise varm mad - tænder?

9. december 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nu vil vores søn ikke spise varm mad - tænder?

Hej

Indtil for et par dage siden har vores søn spist rigtigt godt, og der har været "fugleunge" over ham - hvilket har været en fornøjelse... men ak - nu afviser han blankt sin mad.

Vi var jo nået til at han spiste kogte grøntsager i stykker, pasta, ris og lyst kød - men nu vil han kun have bryst. Han går helt i sort når vi tilbyder ham mad. Dog vil han gerne sidde og lege/undersøge maden, hvilket vi giver ham lov til. Det er dog kun varm mad der er problemet - kold mad glider som regel ned. Der ud over vil han gerne sidde og gumle på tvebakker eller børnekiks fra HIPP, frugtstykker eller 1/4 boller.

Han har også været og er stadig meget pylret, ...

Annonce

... kontaktsyg og så har han sovet dårligere end ellers ;-)... Fra at være oppe 2-3 gange pr. nat er det nu ca. hver eller hver anden time - og han falder ikke til ro før han får bryst. Han har også rød numse og tynd mave...

Hans gummer klør også, og jeg synes den nederste virker som om den er en smule tykkere...

Kan tænder virkelig være skyld i at vores søn mister appetitten og har alle de gener??? Hvor lang tid varer sådan noget?

Ved ikke hvor længe jeg kan holde til kun at sove 1-2 timer for derefter at være vågen i 15-30 min, for jeg har ikke så nemt ved at falde i søvn igen. (min mand kan desværre ikke hjælpe pga. sit arbejde)

Med venlig hilsen
Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren