Brev:
Opkastning
7. september 2007
Alder:
6 mdr.
Opkastning
Hej Helen
Min datter Anna har indenfor den sidste uges tid kastet op 5 gange. Alle gangene er efter at jeg har givet hende en flaske.
Det startede i lørdags hvor hun kastede meget eksplosivt op efter jeg havde givet hende en flaske vælling til natten, a 250 ml. Så prøvede jeg at lave en flaske igen men med mindre indhold den kastede hun også op efter 5-10 min denne gang plus noget af aftensmaden( 3 gange). så blev hun puttet og fik små flasker mme om natten, og der var ingen problemer.
Så mandag morgen da hun havde fået øllebrød, så skulle hun skiftes efter ca 30 min, der kastede hun også op, men det var efter jeg gav hende lidt laktulose, da hun havde lidt hårdt afføring. Hun har afføring hverdag og oftes 2 gange nogle gange flere det er bare nærmeste ko kasser og de hænger ikke i noget, de er faste idet, så derfor gav jeg hende lige en milliliter, og der hostede hun lidt i forbindelse og kastede så øllebrødet op der kom også en stor slimklat med.
Det skal så siges at hun mandag også var blevet forkølet, men ingen feber. Hun er også begyndt at vågne mere om natten igen, fra slet ikke at vågne til at vågne flere gange. Så idag fredag inden hun skulle ud at sove til formiddag kastede hun op. Kun mælken som hun lige havde fået. Det skal så siges at hun har tyk snot i næsen i øjeblikket, men ellers ikke noget.
Er det simpelhen fordi hun er forkølet at hun kaster op eller?
Vi føler samme plan mht kosten som sidst jeg skrev, dog får hun kun max 180 ml vælling til natten, og i denne uge har hun fået 125 ml kamille te ved 4-5 om morgnen der er hun tørstig. Kan ma give for meget kamille te? hun får de 400- 500 ml mælk som hun skal have, ifg min sundhedsplejerske. Derud over skulle jeg jo give vand eller te sagde hun.
Håber du kan hjælpe lidt da det jo er synd for hende:)
God weekend:)
Med venlig hilsen
Karin og Anna