Brev:
Diarré - hvor længe skal jeg afvente situationen?
1. august 2007
Alder:
7 mdr.
Diarré - hvor længe skal jeg afvente situationen?
Hej Helen.
Mange tak for dine råd med hensyn til, hvordan jeg fik Noah væk fra amning nu hvor han snart skal ud og passes - de var bare super super :)
Det kører bare derud af for ham, fra første dag lagde han sig fint til at sove ved middagsluren uden amning forinden. Han var så selvsagt noget sulten da han kom ind igen, men det har vi efterhånden også fået løst med lidt frugtmos, en lille bolle el. lign.
Og miraklet er sket - han spiser kartoffel/grøntsagsmos med det største velbehag, bare jeg gider blende det - så vil jeg i løbet af kort tid gå over til at det er noget mere grov, da han er vældig glad for noget at tygge på, men har bare ikke lige ment det skulle være kartofler, der skulle tygges i ;)
Mit spørgsmål til dig går desværre på lidt sygdom og jeg er lidt rådvild omkring hvad vi skal stille op.
Noah har nu i 3 dage haft diarré og det er virkelig en stor omgang. Han har aldrig tidligere haft problemer med maven, så derfor ved vi ikke helt, hvad vi skal gøre.
Han havde eks. i dag afføring 4 gange på to timer til morgen. Dernæst 2 gange ved middagstid og efter luren igen 4 gange. Numsen er efterhånden mere rød end en postkasse og selvsagt noget øm for ham.
Jeg startede igår aftes op med tricket omkring våde klude til numsen, men måtte i morges kapitulerede da han konstant skulle skiftes, så jeg ringede til lægen og sagde det kunne da ikke være rigtigt det her.
Det skal lige tilføjes at Noah er frisk som en havørn, spiser som han plejer og drikker (heldigvis) en masse vand samt bliver tilbudt amning. Han lader sig ikke bemærke med maven andet end han efterhånden syntes det er temmelig træls at skulle have en tør ble på.
I samråd med lægen var vi så et smut forbi for lige at få tjekket ører og hals samt maven. Hun kunne heller ikke se noget galt med ham og vi fik besked på at gå hjem og så bare se om det ikke forsvinder af sig selv......hmmm, det er selvfølgelig rart at vide at der ikke er noget galt i den forstand, men omvendt er det jo heller ikke normalt at have tynd afføring 10 gange på en dag.
Jeg har nu lokket revet æble i ham og sørget for at koge hans vand, han har spist lidt most banan og dernæst efter råd fra lægen taget hans elskede øllebrød fra ham for at han ikke fik for mange fibre, som maven skulle arbejde med. Idet hun mente vi jo nærmest skal have den til at gå i stå.
Mit spørgsmål til dig går på, er der andet jeg kan gøre?? Hvor længe skal jeg afvente situationen??
Jeg har købt noget brentan babypasta til den røde numse, så den håber jeg vi kan få has på, selvom det nok først bliver bedre når diarren forsvinder.
Problemet er lidt vores egen læge har ferie, så jeg har været hos en af byens andre læger, hun var såmænd sød nok, men altså jeg syntes jo også det er synd for den lille mand at maven ikke kører ordentligt. Vores egen læge er retur igen i næste uge, men til den tid syntes jeg godt nok det har stået på i længe - selvfølgelig krydser jeg fingre for at nogle af de tiltag jeg har gjort vil have en virkning, men øv hvor gør det ondt at se den røde numse.
Hans afføring ligner nærmest det han havde da han var på fuld amning, ind i mellem lidt slimet men lægen sagde at det er noget der skal gå over af sig selv, så det kunne hun ikke gøre noget ved.
Håber du kan hjælpe os, om ikke andet så vi kan få lidt ro i sindet.
Tak for hjælpen og tak for en super brevkasse.
Carina