Panodil og feber?

7. april 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Panodil og feber?

Hej igen Helen

Mange tak for hjælpen, de andre gange, jeg har skrevet. Det har været til stor hjælp!

Jeg vil lige stille et hurtigt spørgsmål, da jeg kan se, at din svartid er ret lille lige nu.

Min datter havde høj feber i sidste uge, og vi fik at vide af lægen i telefonen, at hun skulle køles ned osv. Det gjorde vi og efter nogle dage havde hun det lidt bedre.

I torsdags fik hun så igen høj feber og kastede op hele tiden. Vi kontaktede vagtlægen, som så hende og sagde, at det var en virus. Vi skulle ikke holde øje med feberen, men se, om hun havde det ok og ikke blev for passiv. Hun skulle have meget at drikke.

Jeg har så ammet en del og vi har givet hende en del vand, men hun har stadig ikke fået det bedre. Bleerne har ikke været så våde, som de plejer. I dag er hun helt sløj ...

Annonce

... og feberen er omkring 40 igen.

Jeg har ca. hver 10. time givet hende børnepanodil som stikpille, både for at sænke feberen, men helt klart også for at få hende til at sove. Det har hun nemlig haft endnu sværere ved, end hun plejer. Hun tumler bare rundt i sengen eller på vores arm og klynker. Klart, når hun har det så skidt! Sådan har det været med panodil og nu, hvor jeg ikke har givet hende det siden kl. 3 i nat er hun helt dårlig og feberen igen høj. Når hun får panodil ryger feberen ned på 38 og hun ser ud til at have det meget bedre og kan drikke vand og ammes.

Mit spørgsmål er: Forhindrer febernedsættende panodil hende i at få det bedre, fordi feberen så ikke kan arbejde? Udskyder det bare det hele?

Synes det er underligt, at hun ikke snart får det bedre.

Mange hilsener fra Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystbetændelse

I daglig tale bruges betegnelsen brystbetændelse om to tilstande i brystet - det der egentlig er tilstoppede mælkegange, som er en ikkeinfektiøs tilstand i brystet og så en infektiøs brystbetændelse.

Tilstoppede mælkegange opstår ofte fordi amninger springes over eller fordi barnet ikke har fået "tømt" brystet tilstrækkeligt, måske fordi barnet dier med forkert teknik.

Infektiøs brystbetændelse opstår ofte, fordi det er gået hul på brystvorten, hvorved der er...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder