Brev:
Panodil og feber?
7. april 2007
Alder:
8 mdr.
Panodil og feber?
Hej igen Helen
Mange tak for hjælpen, de andre gange, jeg har skrevet. Det har været til stor hjælp!
Jeg vil lige stille et hurtigt spørgsmål, da jeg kan se, at din svartid er ret lille lige nu.
Min datter havde høj feber i sidste uge, og vi fik at vide af lægen i telefonen, at hun skulle køles ned osv. Det gjorde vi og efter nogle dage havde hun det lidt bedre.
I torsdags fik hun så igen høj feber og kastede op hele tiden. Vi kontaktede vagtlægen, som så hende og sagde, at det var en virus. Vi skulle ikke holde øje med feberen, men se, om hun havde det ok og ikke blev for passiv. Hun skulle have meget at drikke.
Jeg har så ammet en del og vi har givet hende en del vand, men hun har stadig ikke fået det bedre. Bleerne har ikke været så våde, som de plejer. I dag er hun helt sløj og feberen er omkring 40 igen.
Jeg har ca. hver 10. time givet hende børnepanodil som stikpille, både for at sænke feberen, men helt klart også for at få hende til at sove. Det har hun nemlig haft endnu sværere ved, end hun plejer. Hun tumler bare rundt i sengen eller på vores arm og klynker. Klart, når hun har det så skidt! Sådan har det været med panodil og nu, hvor jeg ikke har givet hende det siden kl. 3 i nat er hun helt dårlig og feberen igen høj. Når hun får panodil ryger feberen ned på 38 og hun ser ud til at have det meget bedre og kan drikke vand og ammes.
Mit spørgsmål er: Forhindrer febernedsættende panodil hende i at få det bedre, fordi feberen så ikke kan arbejde? Udskyder det bare det hele?
Synes det er underligt, at hun ikke snart får det bedre.
Mange hilsener fra Louise