Stramt tungebånd hos 1årig

4. juni 2021

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Stramt tungebånd hos 1årig

Kære Helen.

Jeg har en dreng på næsten 1 år nu. Vi har kæmpet med skrigeture, refluks og mange andre ting.

Han fik konstateret stramt tungebånd og læbebånd da han var ca 5 måneder, men vi fik at vide at hvis han skulle have lagt dræn på et tidspunkt, så kunne man klippe det der. Nu har han haft problemer med ørerne i noget tid og skal have lagt dræn om 2 uger og får derfor også klippet tungebåndet samtidig, men jeg er blevet lidt ...

Annonce

... nervøs. Han har skreget og været så generet og påvirket de første 9-10 måneder af hans liv, men nu er det de sidste 2 måneder begyndt at gå meget bedre - vi har en gladere dreng. Så jeg frygter at vi vender tilbage hvis han får klippet tungebåndet.

Hvad taler for/imod at få det klippet?

Og jeg har læst lidt om aftercare og synes der er lidt delte meninger omkring det, men er det godt eller skidt at gøre?

Med venlig hilsen
en mor i tvivl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt