Brev:
Gråd efter flaske
24. maj 2018
Alder:
1 mdr.
Gråd efter flaske
Kære Helen,
Jeg skriver til dig for et godt råd angående vores søn på snart 5 uger.
Han får modermælkserstatning og har i den forbindelse nogle udfordringer med maven. Pt. får han lactulose morgen og aften og det holder hans mave igang uden at det dog er helt ubesværet for ham af komme af med afføring.
Herudover gylper han utrolig meget, både lige efter måltidet men også i op til en time efter - nogle gange virker det til, at hele flasken kommer op igen lige efter måltidet i nogle ret voldsomme gylp, andre gange er det meget mindre der kommer. Vi forsøger med ikke at ligge ham fladt ned de første 30 min. efter han har spist, holder gode pauser undervejs osv. Efter en flaske (han vågner, spiser, er vågen et stykke tid og sover så igen) er vores dreng meget ked af det, og er tydelig ikke veltilpas til trods for, at han netop har spist. Han er ked af det, græder og intet synes rigtig at hjælpe ham. Det synes jeg er utrolig synd.
Han er ikke vågen i meget mere end 55-60 min. hvorefter han viser tydelige tegn på træthed og nemt falder i søvn på arm eller i barnevognen. Det betyder, at stort set hele hans vågentid går med, at han er ked af det og ikke er rigtig tilpas. Det betyder selvfølgelig også, at der ikke er megen mulighed for at ligge på maven osv., på grund af gylp og gråd.
Jeg er rigtig ked af, at han skal have det skidt - der er tydeligvis et eller andet, som generer ham. Har du nogle ideer til, hvad vi kan gøre for at hjælpe ham, så han i hans vågne time kan blive en veltilpas dreng.
Mange hilsner og tak for god hjælp
En mor