Gråd efter flaske

24. maj 2018

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Gråd efter flaske

Kære Helen,

Jeg skriver til dig for et godt råd angående vores søn på snart 5 uger.

Han får modermælkserstatning og har i den forbindelse nogle udfordringer med maven. Pt. får han lactulose morgen og aften og det holder hans mave igang uden at det dog er helt ubesværet for ham af komme af med afføring.

Herudover gylper han utrolig meget, både lige efter måltidet men også i op til en time efter - nogle gange virker det til, at hele flasken kommer op igen lige efter måltidet i nogle ret voldsomme gylp, andre gange er det meget mindre der kommer. Vi forsøger med ikke at ligge ham fladt ned de første 30 min. efter han har spist, holder gode pauser undervejs osv. Efter en flaske (han vågner, spiser, er vågen et stykke tid og sover så igen) er vores dreng meget ked af det, ...

Annonce

... og er tydelig ikke veltilpas til trods for, at han netop har spist. Han er ked af det, græder og intet synes rigtig at hjælpe ham. Det synes jeg er utrolig synd.

Han er ikke vågen i meget mere end 55-60 min. hvorefter han viser tydelige tegn på træthed og nemt falder i søvn på arm eller i barnevognen. Det betyder, at stort set hele hans vågentid går med, at han er ked af det og ikke er rigtig tilpas. Det betyder selvfølgelig også, at der ikke er megen mulighed for at ligge på maven osv., på grund af gylp og gråd.

Jeg er rigtig ked af, at han skal have det skidt - der er tydeligvis et eller andet, som generer ham. Har du nogle ideer til, hvad vi kan gøre for at hjælpe ham, så han i hans vågne time kan blive en veltilpas dreng.

Mange hilsner og tak for god hjælp
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Drikkevarer til børn

Små børn bør drikke mælk og vand.

½ liter mælkeprodukt om dagen:
Det anbefales, at børn og voksne drikker ca. ½ liter mælkeprodukt om dagen. Til børn i alderen 1-2 år anbefales mælkeprodukter med 1.5% fedtindhold (letmælk), og til børn i alderen 2-3 år anbefales det at drikke og spise mere fedtfattigt - det vil sige skummet-, mini- og kærnemælk og lette surmælksprodukter. Nogle børn kan dog godt have brug for letmælk og letmælksprodukter frem mod 3 års alderen.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år