Brev:
Antibiotika, tynd afføring og mellemørebetændelse
24. april 2005
Alder:
6 mdr.
Antibiotika, tynd afføring og mellemørebetændelse
Hej Helen
Min datter på 6 måneder har desværre fået mellemørebetændelse og er i behandling med mixtur antibiotika. Det giver hende selvfølgelig tynd mave; grønt og med "væske" - det lugter ikke... Er der overhovedet nogetsomhelst jeg kan gøre, for at modvirke den tynde afføring? Det er ca. 2 gange dagligt. Hendes appetit er ikke særlig meget nedsat og hun har det ret godt, dog får vi ikke helt så mange smil og hvin, som vi plejer...
Jeg har lagt mærke til, at hendes ører tit er kolde, når jeg tager hende op af tremmesengen, når hun har sovet. Da hun var helt spæd, gav jeg hende faktisk hue på om natten. Mon vores soveværelsestemperatur er for lav (jeg vil tro der er omkring 17 grader), eller mener du ikke det har betydning for mellemørebetændelse? Hun er ikke forkølet.
Hun sover normalt ude i barnevogn, og jeg har aldrig oplevet, at hun har været kold. Hun har en Voksipose og har hue(r) på, passende til temperaturen. Synes du, jeg skal holde pause med middagslure i barnevognen et stykke tid? Jeg vil så nødig have, at hun får gentagne mellemørebetændelser.
Venlig hilsen
Charlotte