Skemad og ondt i maven

6. januar 2016

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Skemad og ondt i maven

Kære Helen,

Jeg skriver til dig om min datter på 7,5 måned. Jeg er efterhånden ved at være frustreret over det med tilvænning skemad..

Jeg startede med at begynde med at give min datter grød en gang om dagen allerede da hun var knap 5 mdr. Hun var ikke specielt interesseret i det og da vi nåede 6 mdr var vi ikke kommet meget videre.
Men stille og roligt begyndte hun at spise lidt mere, men fik så en maveinfektion med grøn afføring (lægen sagde det var en maveinfektion) hvor hun ikke ville spise og hvor hun fik mere ondt hvis hun spiste skemad. Så da ammede jeg hende fuldt ud i nogle uger.

Da hun fik det godt igen startede vi på ny med skemad. Først ville hun ikke have noget men begyndte så at tage en lille bitte smule. Men så blev hun syg igen. Hun fik feber og forkølelse og ville igen ikke have noget. (der var også lidt grøn afføring men det gik hurtigt væk) Det varede knap 2 uger.
Og nu er vi så igen startet op med skemad og hun er ikke specielt interesseret. Dog har jeg hun måske taget lidt mere de sidste par dage. Men igår havde hun ondt i maven og var ked af det. Det lignede hun pressede og så blev hun ked af det. Så tænkte jeg det måske kunne være noget forstoppelse men da hun så endelig kom af med noget ...

Annonce

... afføring var det ikke specielt tykt.. Hun havde været glad for at sidde og spise af noget kogt broccoli så det havde jeg givet hende ved nogle måltider. Men noget af broccolien kom ufordøjet ud og afføringen var grøn.. Idag virker hun ikke til at have ligeså ondt men er heller ikke helt glad. Vil være hos mig hele tiden. Og sover kun 1/2 time ad gangen og vågner grædende..

Det er bare så frustrerende at hun endelig var begyndt at spise lidt og så får hun ondt i maven.. Er det normalt? Og hvad ville du gøre mht hvad du ville tilbyde hende at spise. Jeg har givet hende 3 måltider om dagen. Er så kommet til at tænke på om jeg skulle have startet op med et enkelt om dagen når nu der var gået så lang tid hvor hun ikke har fået skemad. Men på den anden side spiser hun så få skeer ved hvert måltid at jeg næsten ikke kan se at hun skulle have fået for store mængder…? Og hun skal jo også til at spise meget mere skemad..

Er der nogle fødevarer jeg skal vente med at give hende eller skal jeg give hende alt det som man nu må med den alder hun har nu.. Er bare blevet helt forvirret over det hele..:(

Er også bekymret for om der er noget galt med hendes mave nu hvor det er så svært det hele.

Hvad tænker du?

Hilsen en frustreret mor..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år