Kan det være allergi?

3. februar 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Kan det være allergi?

Hej Helen.

Tak for sit svar sidst mht ændring af sovevaner. Vi har fået mere ro på omkring hendes søvn og er blevet enige om, at så længe Alma trives med at sove som hun gør, så trives vi også:)

Nu er jeg her så allerede med et nyt spørgsmål som måske kan lyde lidt besynderligt:) Alma har enkelte gange fået lidt kamillete (100 ml) med en tsk sukker i, hvis hun har haft ondt i maven. Men nu har jeg faktisk bidt mærke i at, de 3 gange hun har fået kamillete er hun efter et par dage blevet forkølet og hostet meget ( så slemt at vi sidste gang blev indlagt en enkel nat på ...

Annonce

... hospitalet fordi hun hvæsede når hun træk vejret) lægerne snakkede om at, det muligvis kunne være asmatisk bronkitis, men vidste det ikke. Nu har hun så igen fået en flaske kamillete, da hun er ved at få tænder, men nu er snot og især hoste kommet igen og nu begynder hvæsen så småt også at melde sig.

Nu er mit spørgsmål så om, hun kan være allergisk overfor kamillete eller om det bare pudsigt nok falder sammen med en hoste? Min kæreste lider af hø og pollen allergi, og mener jeg har læst et sted, at kamillete og pollenallergi ikke er en god kombination?

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!