Brev:
Min datter ruller med øjnene!
11. marts 2013
Alder:
7 mdr.
Min datter ruller med øjnene!
Hej Helen,
Tak for en super brevkasse :-)
Jeg skriver til dig, fordi jeg nu gentagne gange har oplevet at min datter "vender det hvide ud af øjnene". Dvs. kigger opad, så øjnene forsvinder op under øjenlåget.
Jeg mindes ikke, at hun har gjort det altid, men blev opmærksom på det for ca. 1.1/2-2 mdr. siden.
Første gang jeg så det, tænkte jeg, at hun nok bare var træt. Eller at hun havde opdaget hun kunne gøre det og eksperimenterede med det el. lign.
Men så skete det igen og igen over de næste par dage. F.eks en aften mens hun sad i skråstolen og fik grød, dér gjorde hun det mange gange i træk. Min kæreste kom hjem fra arbejde næsten i det samme, og jeg forklarede ham hvad hun gjorde. Vi studerede hende nøje og blev enige om, at holde øje med hende over de næste par dage.
Det skete igen nogle gange, men der gik dage imellem. Vi blev lidt enige om, at det nok var et træthedstegn, så vi besluttede at vi ikke skulle gå i panik og haste til lægen, som de evigt bekymrede forældre, der tager til lægen hver gang deres lille skat får en prik på fingeren :-)
Og så synes jeg faktisk at det har været aftagende over noget tid, det er kun lige sket nogle gange hér og dér.
MEN, nu er hun begyndt på det igen. Op til flere gange dagligt over de sidste par dage. Jeg havde besøg af en veninde igår, som sagde til mig, om jeg havde overvejet at det kunne være epilepsi???! Nu bliver jeg jo for alvor bekymret, men ved stadig ikke om det er "grund nok" til et lægebesøg. Det kan jo af gode årsager heller ikke lige tilrettelægges på et tidspunkt, der passer med at hun lige præcis gør det, når vi er der :-/
Jeg synes, det falder sammen med, at hun godt kan være træt, når hun gør det, men hun har altså også gjort det, når jeg synes hun virker frisk.
Hun er ellers sund og rask, glad og livlig. Har også tænkt på om det måske kan være fordi hun bliver ivrig/begejsteret. Hmm.
Kunne bare godt tænke mig, at høre dine tanker omkring dette :-)
Har jeg mon grund til at være bekymret?
Tak på forhånd :-)
Bedste hilsener, Linda.