Min datter ruller med øjnene!

11. marts 2013

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Min datter ruller med øjnene!

Hej Helen,

Tak for en super brevkasse :-)

Jeg skriver til dig, fordi jeg nu gentagne gange har oplevet at min datter "vender det hvide ud af øjnene". Dvs. kigger opad, så øjnene forsvinder op under øjenlåget.
Jeg mindes ikke, at hun har gjort det altid, men blev opmærksom på det for ca. 1.1/2-2 mdr. siden.

Første gang jeg så det, tænkte jeg, at hun nok bare var træt. Eller at hun havde opdaget hun kunne gøre det og eksperimenterede med det el. lign.
Men så skete det igen og igen over de næste par dage. F.eks en aften mens hun sad i skråstolen og fik grød, dér gjorde hun det mange gange i træk. Min kæreste kom hjem fra arbejde næsten i det samme, og jeg forklarede ham hvad hun gjorde. Vi studerede hende nøje og blev enige om, at holde øje med hende over de næste par dage.

Det skete igen nogle gange, men der gik dage imellem. Vi blev lidt enige om, at det nok var et træthedstegn, så vi besluttede at vi ikke skulle gå i panik og haste til lægen, som de evigt bekymrede forældre, der tager til lægen hver ...

Annonce

... gang deres lille skat får en prik på fingeren :-)

Og så synes jeg faktisk at det har været aftagende over noget tid, det er kun lige sket nogle gange hér og dér.

MEN, nu er hun begyndt på det igen. Op til flere gange dagligt over de sidste par dage. Jeg havde besøg af en veninde igår, som sagde til mig, om jeg havde overvejet at det kunne være epilepsi???! Nu bliver jeg jo for alvor bekymret, men ved stadig ikke om det er "grund nok" til et lægebesøg. Det kan jo af gode årsager heller ikke lige tilrettelægges på et tidspunkt, der passer med at hun lige præcis gør det, når vi er der :-/

Jeg synes, det falder sammen med, at hun godt kan være træt, når hun gør det, men hun har altså også gjort det, når jeg synes hun virker frisk.

Hun er ellers sund og rask, glad og livlig. Har også tænkt på om det måske kan være fordi hun bliver ivrig/begejsteret. Hmm.

Kunne bare godt tænke mig, at høre dine tanker omkring dette :-)
Har jeg mon grund til at være bekymret?

Tak på forhånd :-)
Bedste hilsener, Linda.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren