Brev:
Hue eller hue ej?
19. maj 2012
Alder:
8 mdr.
Hue eller hue ej?
Kære Helen
Tid til et hurtigt spørgsmål… De evige vejrskift i Danmark giver konstant grund til at fundere over vores snart 9 mdr gamle datters beklædning udendørs. Jeg ser rigtig mange jævnaldrende børn (+/- ½ år) som her i foråret er udendørs uden at have en hue på, når bare vejret er lidt lunt. Jeg ville jo heller ikke selv tage en hue på, men min datter får altså troligt en let hue/kyse på hver gang vi er ude og når hun sover i barnevognen udendørs. For selvom det da er dejligt for ungerne at få luftet hovedet, hører vi om så mange små som får mellemørebetændelse og når de er udendørs er de jo i konstant træk og dermed mere udsat.
Så kan du ikke give mig dit besyv om det er fjollet, at vi altid giver vores datter hue på her i foråret? Hvor træk-forskrækkede bør vi at være i det danske skiftende vejr? Jeg tænker, at når der begynder at være ligeså varmt ude, som vores egen stuetemperatur, vil jeg nok lade være med at give hende hue på længere. Men jeg vil bare helst undgå at ende i kategorien med ’ørebørn’.
Med venlig hilsen
Den træk-forskrækkede mor :)