Brev:
Køresyg
9. april 2011
Alder:
8 mdr.
Køresyg
Hej Helen,
Vores pige på 8 måneder bliver meget ulykkelig, når vi kører længere ture i bil. Efter ca. 30-45 minutter græder og græder hun, og der er intet, der kan trøste. Det er ikke fordi, at hun vil op, og hun nægter at drikke eller spise.
Mit spørgsmål er, om et barn i den alder kan blive køresyg? Og hvis ja, har du da et godt råd til, hvordan vi undgår situationen? Kan man forbygge ved at træne via fx gyngeture?
Hun sidder i bagudvendt stol, og jeg sidder ved siden af hende.
I øvrigt tak for dit sidste svar, vedrørende vores meget sultne dreng. Han faldt til ro med noget mere mælk. Vi løser det ved at han får en flaske oveni amningen. Så sparer jeg en tur ud af dynen om natten :-)
Tvillingemor