Brev:
Tics
19. august 2010
Alder:
4 år
Tics
Kære Helen,
Jeg har et spørgsmål vedr. vores dreng på 4 år. Han er begyndt at få tics, som viser sig ved en bevægelse med munden.
For 2 år siden havde han også en periode med tics, men jeg er overbevist om at de var stress relateret. De opstod ifbm at vi flyttede i nyt hus og han skulle skifte dagpleje. Det var en stor mundfuld for en sensitiv dreng, som elsker struktur. Han var meget ked af den nye dagpleje og vi valgte at tage ham ud allerede efter 3 uger da vi ikke følte det var det rigtige sted for vores dreng. Og der gik da også kun en uge efter at han var kommet i en ny dagpleje før hans tics forsvandt og vi havde vores glade dreng igen.
Nu har han fået tics igen. Han er ellers inde i en megetglad og harmonisk periode. Han blev storebror for 10 mdr. siden og der har ikke været noget jalousi. Han er meget glad for sin lillesøster og vi er meget opmærksomme på at han stadig får tid alene med os feks. legeplads, svømmehal, gymnastik osv. Altså tid hvor det kun er ham og os. Hans dagligdag er rolig og der er god tid da jeg er på barsel. Han bliver afleveret ca. 8-8.30 og hentet kl. 14. I børnehaven får vi at vide at han er en glad dreng der fungerer godt socialt og er vellidt af både børn og voksne. Der er intet at sætte en finger på, men de har da også bemærket tics. Hverken børnehaven eller os kommenterer hans tics.
Jeg kan ikke se denne gang hvorfor han har fået tics og vil bare høre om der er noget vi kan gøre? Kan vi forvente at det er noget han periodevis vil blive ved med at få?
Ser frem til at høre fra dig :-)