Tics

19. august 2010

Kategori:
Alder:
4 år

Tics

Kære Helen,

Jeg har et spørgsmål vedr. vores dreng på 4 år. Han er begyndt at få tics, som viser sig ved en bevægelse med munden.

For 2 år siden havde han også en periode med tics, men jeg er overbevist om at de var stress relateret. De opstod ifbm at vi flyttede i nyt hus og han skulle skifte dagpleje. Det var en stor mundfuld for en sensitiv dreng, som elsker struktur. Han var meget ked af den nye dagpleje og vi valgte at tage ham ud allerede efter 3 uger da vi ikke følte det var det rigtige sted for vores dreng. Og der gik da også kun en uge efter at han var kommet i en ny dagpleje før hans tics forsvandt og vi havde vores glade dreng igen.

Nu har han fået tics igen. Han er ellers inde i en megetglad og harmonisk periode. Han blev storebror for 10 mdr. ...

Annonce

... siden og der har ikke været noget jalousi. Han er meget glad for sin lillesøster og vi er meget opmærksomme på at han stadig får tid alene med os feks. legeplads, svømmehal, gymnastik osv. Altså tid hvor det kun er ham og os. Hans dagligdag er rolig og der er god tid da jeg er på barsel. Han bliver afleveret ca. 8-8.30 og hentet kl. 14. I børnehaven får vi at vide at han er en glad dreng der fungerer godt socialt og er vellidt af både børn og voksne. Der er intet at sætte en finger på, men de har da også bemærket tics. Hverken børnehaven eller os kommenterer hans tics.

Jeg kan ikke se denne gang hvorfor han har fået tics og vil bare høre om der er noget vi kan gøre? Kan vi forvente at det er noget han periodevis vil blive ved med at få?

Ser frem til at høre fra dig :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.