Brev:
Pasning af ørebarn
11. april 2010
Alder:
8 mdr.
Pasning af ørebarn
Hej Helen!
Så har min lille guldklump igen igen fået mellemørebetændelse. Det er virkelig frustrerende! Jeg føler, jeg gør alt hvad der står i min magt, for at undgå, at han skal få MØB, og alligevel sker det gang på gang. Jeg forstår det simpelthen ikke. Han bliver passet hjemme og bliver virkelig pakket ind i vat på alle mulige måder.... Hvad der udarter sig som en let gang snot hos de store drenge bliver til MØB hos lillemanden, -det er frustrerende! Jeg frygter lidt efteråret, hvor jeg skal starte på arbejde igen. De mange nætter, hvor jeg ikke får sovet særlig meget, kan ikke kombineres med den forholdsvis krævende stilling jeg har. Jeg skal til at søge om pasning til lillemanden nu, og vil i den forbindelse høre dig til, hvad du mener.
Jeg er bekendt med, at unger der en gang har haft MØB har større risiko for at få det igen. Nu satser jeg på en god lang sommer uden snot og MØB. Starter lillemanden så på en frisk til efteråret eller vil han stadig være særligt disponeret for at få MØB? I såfald har jeg læst, at det mindsker smitterisikoen at blive passet i dagpleje fremfor vuggestue.
Umiddelbart er jeg ikke så meget til at få lillemanden i dagpleje, da jeg kender alt for mange uheldige historier....
Hvad tænker du om, at bruge en form for privat pasning i hjemmet? Der nogle gode legestuer her i byen, hvor han kunne møde andre børn, og han har jo også sine søskende... Hvor længe, vil det være nok for ham rent socialt at blive passet hjemme? Hvor gamle skal børn være, inden de vokser fra risikoen for MØB?
Med venlig hilsen
NM