Pasning af ørebarn

11. april 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Pasning af ørebarn

Hej Helen!

Så har min lille guldklump igen igen fået mellemørebetændelse. Det er virkelig frustrerende! Jeg føler, jeg gør alt hvad der står i min magt, for at undgå, at han skal få MØB, og alligevel sker det gang på gang. Jeg forstår det simpelthen ikke. Han bliver passet hjemme og bliver virkelig pakket ind i vat på alle mulige måder.... Hvad der udarter sig som en let gang snot hos de store drenge bliver til MØB hos lillemanden, -det er frustrerende! Jeg frygter lidt efteråret, hvor jeg skal starte på arbejde igen. De mange nætter, hvor jeg ikke får sovet særlig meget, kan ikke kombineres med den forholdsvis krævende stilling jeg har. Jeg skal til at søge om pasning til lillemanden nu, og vil i den forbindelse høre dig til, hvad du mener.

Jeg er bekendt med, at ...

Annonce

... unger der en gang har haft MØB har større risiko for at få det igen. Nu satser jeg på en god lang sommer uden snot og MØB. Starter lillemanden så på en frisk til efteråret eller vil han stadig være særligt disponeret for at få MØB? I såfald har jeg læst, at det mindsker smitterisikoen at blive passet i dagpleje fremfor vuggestue.

Umiddelbart er jeg ikke så meget til at få lillemanden i dagpleje, da jeg kender alt for mange uheldige historier....

Hvad tænker du om, at bruge en form for privat pasning i hjemmet? Der nogle gode legestuer her i byen, hvor han kunne møde andre børn, og han har jo også sine søskende... Hvor længe, vil det være nok for ham rent socialt at blive passet hjemme? Hvor gamle skal børn være, inden de vokser fra risikoen for MØB?

Med venlig hilsen
NM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika