Mellemørebetændelse og øjenbetændelse

7. april 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mellemørebetændelse og øjenbetændelse

Kære Helen.

Vores dreng har været forkølet og så har der på det sidste været nogle nætter hvor han har grædt en del.
Han har fire gange haft betændelse løbende ud af øret efter han har sovet om dagen. Humøret har det meget bedre efter det og det undrer mig at han ikke har haft mere ondt før det. Det skulle jo gøre vanvittigt ondt.

Skal vi gå til læge med det, når han har det fint nu?
Det er kun nogle nætter han har grædt. Han vil ...

Annonce

... selvfølgelig ikke have vi ligger ham ned. Han vil helst holdes i favnen. Men det er vel forståeligt.

Jeg har været til lægen med August i forbindelse med forkølelse og der kikkede lægen ham i ørerne og der var intet at finde.

Derudover har han nu haft øjenbetændelse 3 gange. Er der en sammenhæng?

Vi vil ikke være overpyldret og rende til læge. Han har ikke haft feber de gange han har haft ondt.

Mange hilsner fra,
Augusts mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder