Baby hoster

31. januar 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Baby hoster

Hej Helen.

Først og fremmest tak for en fantastisk brevkasse, der bliver læst ofte og tit er det her vi finder råd og vejledning.

Vi er på Filippinerne i vores hus på øen Boracay. Vi holder 3 måneders barsel hernede. Vi har været her lidt over en måned og det fantastisk. Liva nyder at være i bar numse det meste af tiden og bare være sammen med os hele tiden :)

Nu er hun desværre begyndt at hoste, en tør hoste, men det er rimelig ofte hun ...

Annonce

... hoster. Hun har ikke feber, 37.4, er lidt pylret og lidt blanke øjne. Når hun er vågen er hun glad og snakker - er begyndt at hvine meget (kan det være grund til at hun hoster sådan mon?)...

Nå, men vi er bare lidt usikre på om hvad det kan være - men tror nu ikke det er alvorligt. Kan det være en forkølelse? Vi er begge (min kæreste og jeg) lidt forkølet.

Håber du kan finde hoved og hale i mit rodet spørgsmål.
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Irene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.