Brev:
Amning og søvn - 10 mdr.
27. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Amning og søvn - 10 mdr.
Kære Helen,
Du har tidligere hjulpet mig godt på vej - og nu har nogle nye spørgsmål meldt sig.
Sophus(10 mdr) er en sund og nysgerrig dreng. Han spiser fint - dog uden at kaste sig over maden.
Jeg har indtil i går ammet ham 3 gange i døgnet. Men har nu skåret det ned til 2 - en morgen amning og en aftenamning ved sengetid kl 20.00.
Sophus bruger ikke flaske (eller sut) - dvs. han er lige begyndt så småt tage et par tåre af en flaske med vand i.
Ikke brug af flaske har også resulteret i, at jeg ikke har være ude en aften i 10 måneder - nu melder lysten sig til en tur i biffen. Og et af mine spørgsmål går på:
Hvis jeg ikke er hjemme til at amme, hvad skal han så have? Mælk i en flaske/ Glas? Skal det være MME eller sødmælk?
Han får sødmælk i sin havregrød og på lidt æblemos i læbet af dagen. Så jeg forsøger at få noget mælk i ham samt andre mejeriprodukter.
Hvis nu mine forældre passer ham og han vågner mellem 4-5 (hvor jeg normal ammer ham). Hvad skal de så give ham her?
Jeg begynder snart på job igen - og jeg må indrømme at jeg godt kunne tænke mig at sove til kl 6 (eller deromkring). Ville det være ok at lære ham at sove de sidste timer? Eller er det for meget at forlange?
Idag vågende han kl. 4,jeg prøvede i en time at få ham til at sove. Han var ikke ked, kunne bare ikke finde ro og ville gerne op. Jeg opgav kl. 5, hvor han blev ammet og vi sov til 7.30. Sådan er det tit.
Vi giver ham også go natgrød ca.kl. 1945, som han oftest spiser rigtige meget af. Hvornår skal jeg stoppe med det?
På forhånd tak
Sophus´ mor