Brev:
Må ikke gå når han skal sove
16. juli 2008
Alder:
10 mdr.
Må ikke gå når han skal sove
Hej Helen
Ja, nu skriver jeg allerede igen - troede ikke det blev nødvendigt men det gør det...
Lucas har siden han var 3 mdr været rigtig god omkring putning. Når vores putteritual var færdigt faldt han selv i søvn. I start juni ændrede det sig. Han skreg helt vildt, når jeg forlod hans værelse. Prøvede det med at "lade ham græde" (må ærlig indrømme at mit moderhjerte ikke kunne holde det ud) Og det hjalp heller intet. Så jeg valgt at sidde hos ham til han sov.
Nogen aftner kan det tage op til 45 min. Og jeg må ærlig indrømme at jeg er ved at få "spat" af at sidde der, synes der er 1000 andre ting jeg burde ordne,og får samtidig dårlig samvittighed over, at jeg ikke kan være tilstede for min søn, når han har brug for det..
Efter vi kom hjem fra ferie bestemte jeg at nu måtte det slutte - vi skulle tilbage i den gamle rytme. Det gik også super de første 3 dage, men nu er den helt galt igen. Han græder med tårer når jeg går ud af værelset..
Hjælp - hvad skal jeg gøre?
Der er nogen der siger at det tager 3 dage - så har han lært at falde i søvn selv. Men jeg kan næsten ikke holde ud til at han skal være så ked af det. Jeg vil jo gerne at han forbinder sengetid med noget rart...
Og på den anden side, så orker jeg snart heller ikke mere at jeg skal blive inde hos ham til han sover (føler mig helt som en dårlig mor når jeg skriver sådan)
Glæder mig rigtig meget til at høre dine tanker...
Hilsen Pernille