Sover fint ved dagplejemor men ikke hjemme

2. juni 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Sover fint ved dagplejemor men ikke hjemme

Hej Helen.

Jeg skriver nu atter engang i håbet på at få det gyldne svar :o)

Thea trives i det store hele rigtig fint, hun pludrer og forstår hvad vi siger peger og siger lyde efter fra feks. biler osv. hun har taget de første fire skridt selv, og nøj hvor er man bare stolt (både mor, far og Thea) :o) alt sammen rigtig dejligt.

Thea er veltilpas hos dagpleje mor og dagplejemor siger at det går fint med Thea og når hun skal sove til middag ligger hun hende i barnevognen og så ligger hun og kigger lidt hvorefter hun falder i søvn, dette har jeg prøvet at gentage herhjemme med uden succes. Thea spræller helt vildt vil lege og til sidst skriger hun, ligemeget hvad jeg gør. Selv hvis jeg går tur med hende vil hun ikke sove, hvilket resulterer i en meget sur Thea sidst på eftermiddagen. Kan der virkelig være så stor foreskel på om det er dagplejemor eller mor der putter hende til middag?

Når det så bliver aften skal hun jo puttes i sin seng, og det er ikke lang tid siden at jeg skrev at Thea kun ville lege og pjatte, men det er vendt fuldstændigt, jeg giver hende et bad, laver en flaske og børster tænder på hende, hvorefter jeg går ind i soveværelset og synger godnatsang for hende imens hun er på skødet, derefter ligger jeg hende i sin seng og der tænder hun så helt af, hun bliver så hysterisk at jeg bliver helt bange for hende, jeg kan slet ikke kende hende og ...

Annonce

... hun kaster sig rundt.

Jeg tager hende op og prøver at få hende til at falde til ro og slappe af, men det virker som om at hun er total ligeglad, hun bliver bare ved med at kaste sig rundt og jeg kan snart ikke holde hende, jeg har prøvet at ligge hende på vores seng og så sidde mig ved siden af, for at se om det hjalp hvis jeg ikke holdt hende, men det hjalp heller ikke, hun er helt vild, og kan snart ikke få luft.

Jeg har også prøvet at gå rundt i huset og vise hende ting, men hun er total ligeglad. På et tidspunkt lignede det nærmest at hun fik et anfald af en eller anden art, men så kom hun til sig selv ligepludselig og så måtte jeg gerne holde hende og nusse hende og hun slappede fuldstændig af, hvorefter jeg kunne ligge hende og så sov hun. Hvad er det lige der sker der? og hvorfor er der bare vendt så pludseligt?

I sidste uge var jeg på aftenarbejde og der var det far der puttede og der var ikke noget, kan det være at hun bliver forvirret?

Hun var ved lægen og få 12 mdr. vaccinen for en uges tid siden, kan det være den der får hende til at gå sådan amok? (bare en tanke) eller er det fordi at hun prøver mig af og vil vise mig at hun ikke vil sove? Jeg er virkelig på bar bund, og det er virkelig forfærdeligt at jeg ikke kan gøre noget når hun bliver sådan. Hvad gør jeg?

Håber du har et svar for det trænger jeg til :o)

Med venlig hilsen
Thea mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre