Brev:
Sover fint ved dagplejemor men ikke hjemme
2. juni 2008
Alder:
12 mdr.
Sover fint ved dagplejemor men ikke hjemme
Hej Helen.
Jeg skriver nu atter engang i håbet på at få det gyldne svar :o)
Thea trives i det store hele rigtig fint, hun pludrer og forstår hvad vi siger peger og siger lyde efter fra feks. biler osv. hun har taget de første fire skridt selv, og nøj hvor er man bare stolt (både mor, far og Thea) :o) alt sammen rigtig dejligt.
Thea er veltilpas hos dagpleje mor og dagplejemor siger at det går fint med Thea og når hun skal sove til middag ligger hun hende i barnevognen og så ligger hun og kigger lidt hvorefter hun falder i søvn, dette har jeg prøvet at gentage herhjemme med uden succes. Thea spræller helt vildt vil lege og til sidst skriger hun, ligemeget hvad jeg gør. Selv hvis jeg går tur med hende vil hun ikke sove, hvilket resulterer i en meget sur Thea sidst på eftermiddagen. Kan der virkelig være så stor foreskel på om det er dagplejemor eller mor der putter hende til middag?
Når det så bliver aften skal hun jo puttes i sin seng, og det er ikke lang tid siden at jeg skrev at Thea kun ville lege og pjatte, men det er vendt fuldstændigt, jeg giver hende et bad, laver en flaske og børster tænder på hende, hvorefter jeg går ind i soveværelset og synger godnatsang for hende imens hun er på skødet, derefter ligger jeg hende i sin seng og der tænder hun så helt af, hun bliver så hysterisk at jeg bliver helt bange for hende, jeg kan slet ikke kende hende og hun kaster sig rundt.
Jeg tager hende op og prøver at få hende til at falde til ro og slappe af, men det virker som om at hun er total ligeglad, hun bliver bare ved med at kaste sig rundt og jeg kan snart ikke holde hende, jeg har prøvet at ligge hende på vores seng og så sidde mig ved siden af, for at se om det hjalp hvis jeg ikke holdt hende, men det hjalp heller ikke, hun er helt vild, og kan snart ikke få luft.
Jeg har også prøvet at gå rundt i huset og vise hende ting, men hun er total ligeglad. På et tidspunkt lignede det nærmest at hun fik et anfald af en eller anden art, men så kom hun til sig selv ligepludselig og så måtte jeg gerne holde hende og nusse hende og hun slappede fuldstændig af, hvorefter jeg kunne ligge hende og så sov hun. Hvad er det lige der sker der? og hvorfor er der bare vendt så pludseligt?
I sidste uge var jeg på aftenarbejde og der var det far der puttede og der var ikke noget, kan det være at hun bliver forvirret?
Hun var ved lægen og få 12 mdr. vaccinen for en uges tid siden, kan det være den der får hende til at gå sådan amok? (bare en tanke) eller er det fordi at hun prøver mig af og vil vise mig at hun ikke vil sove? Jeg er virkelig på bar bund, og det er virkelig forfærdeligt at jeg ikke kan gøre noget når hun bliver sådan. Hvad gør jeg?
Håber du har et svar for det trænger jeg til :o)
Med venlig hilsen
Thea mor