Stikker af fra mor når sove

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Stikker af fra mor når sove

Kære Helen!

Så er jeg tilbage, og ikke overraskende handler det om Lenas søvn. Hun er så småt begyndt i dagpleje, vi har 14 dage til at køre hende ind, og indtil videre går det fint.
Det jeg er mest spændt på er om hun vil sove, men det er jeg nødt til at tro på at hun vil, vores dagplejemor har 29 års erfaring, så mon ik hun kan klare hende....

Det er ikke så meget det mit spørgsmål handler om, men om vores aften putning.
Vi har det samme ritual hver aften. Aftensmad, lege lidt, bade, en flaske, enten vælling eller kamille te, ikke så meget for at få noget i hende, men mere for at få hende lidt ned i tempo.

Hun kommer i seng ca. kl.19.30. og hun er træt. Men ligeså snart hun bliver lagt bliver hun til en djævel. Hun ligger i mellem i dobbeltsengen, og det har jeg det fint med, synes også det er nemmere for så kan vi læse historie, synge, og nusse. Og det har også gået godt, men nu er hun begyndt at stikke af.

Jeg når kun lige at ligge hende, så tar hun turen, og hun ...

Annonce

... har også fundet ud af at komme ned fra sengen. Det er så træls, også fordi at en putning burde ikke handle om at fortælle at hun ikke må, og få skæld ud. Fordi jeg blir jo nødt til at sige til hende at hun ikke må, for hun kan jo slå sig gevaldigt.

Det virker på mig at hun kæmper med alle sine kræfter om at holde sig vågen, der er simpelthen så mange ting hun skal udforske at dagen bare ikke er lang nok.

Til sidst ender det med at jeg må holde hende fast, så hun kan finde en form for ro, og så falder hun i søvn ved brystet.
Hvad synes du jeg kan gøre? Som sagt så prøver vi at læse, synge, nusse, kilde, for at få hende til at ligge ned. Det går ikke bedre når far putter, tværtimod, det har aldrig lykkes ham.

Hun plejer at sove 20.30 - 21.00. Hun står op ved 6.30 tiden, og sover ca. 2 timer om dagen på en gang, hun gider ikke to gange mere, men hun kan ikke holde længere end til kl. 11.00, og står op 13.00- 14.00 tiden.

Håber du kan finde ud af mit brev.

Kærlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2