Hjælp...har ikke sovet i et år

14. marts 2004

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hjælp...har ikke sovet i et år

Vi fik vores 3 barn for 10 mdr siden. En lille dreng som har været og er meget ulykkelig. Han startede med at græde volsomt lige fra fødslen.

Han blev selvfølgelig undersøgt af vores læge som kaldte det kolik...Han græd hele dage og hele aftener.

Vi forsøgte zoneterapi samt kiropraktor, Kraniesakral ja sågar på besøg hos en klog mand...Intet hjalp og vores lille søn var stadig meget ulykkelig.

Så blev jeg indlagt med ham i en lille uge og her fandt de heldigvis ikke noget, men dvs. baby græd fortsat.

Nu 10 mdr. efter er den stadig gal.
Han er stadig meget pylret og vil bæres rundt hele dagen (er stadig på barsel) og prøver jeg at sætte ham ned, bliver han ked af det inden han når gulvet:O)

Han kommer ud og får sin første lur kl. 10.00 og han er træt og sover tit inden jeg når at putte dynen omkring ham,-10 min senere vågner han op og skriger. Jeg kan ikke få ham til at sove igen (opgiver ikke hurtigt) så han må op igen, men er nu så pylret for han er jo stadig træt. Ofte lykkedes det mig så først at putte ham igen kl. 14.30, hvor samme mønster ...

Annonce

... gentager sig. Hvor efter vi så først kan putte ham igen kl. 19.00.

Alt i alt sover han på sådan en dag ca. 1 time sammenlagt.

Han kan ikke falde i søvn til natten i sin egen tremmeseng.
Han ligger i vores arme, i vores seng og får sin natvælling. Han sover så oftest, når han er færdig og så kan vi med lidt held få ham puttet i sin egen seng, så går der nok 1 time og så er den ellers gal hele natten ignnem.

Da det jo er vores 3 barn føler jeg da selv at jeg har helt fod på alle de ting som kunne være en årsag såsom sult, for varm, for kold, mm. Vi har forsøgt ALT og intet hjælper til at få sovet igennem dag som nat.

Vi har været ved ørelægen 2 gange, da det jo er oplagt at tro at det er der problemet ligger, da det er hans søvn der er galt med. Han har tryk på det ene øre, men slet ikke nok til at ørelægen kan gøre noget ved det.

Vi drypper hans lille næse med en blid form for næsedråber (recept ) inden han skal sove, men det er ikke særlig virksomt.

Nu har vi snart ikke sover i et år, så skulle du have et godt råd modtages det meget meget gerne.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre