Brev:
Vil hellere lege end sove
20. maj 2008
Alder:
12 mdr.
Vil hellere lege end sove
Hej Helen.
Ja der gik ikke længe før jeg var her igen, håber det er ok, men det er fordi at Thea jo er begyndt at sove i egen seng efter at have sovet fast imellen os i dobbeltsengen, der var lige lidt græden de første aftener, men med mor ved siden med beroligende stemme og nussen hænder gik det og hun sover nu igennem i sin egen seng, rigtig dejligt. Men men men.... nu er græden om aftenen blevet til pjat og grin og op at stå igen og igen... jeg ved hun er træt for hun sidder allerede og gaber ved aftensmaden.
Jeg synes at vi har en ret god rytme, kl. seks spiser vi kl halv syv bader vi og kl kvart over syv får hun sin godnatflaske og bliver så puttet kl halv otte. og så starter cirkuset, hun ligger og griner, sparker dynen af og stiller sig op i sengen og er helt fjollet, jeg har så gået ud af værelset for at vise hende at det er godnat tid, men jeg kan høre, at så leger hun da bare selv, hun leger med sin bamse (som er uundværlig for hende når hun skal sove) og så leger hun med sutten osv. Jeg går ind til hende igen og siger at hun skal sove og siger nat nat, ligger hende, giver hende sutten, men jeg når snart ikke at ligge hende, inden hun er på vej op igen.
Jeg kan tydeligt se på hende at hun gør det for at jeg skal lege med hende og at jeg skal tage hende op, men hun skal jo sove.... Så jeg vil bare lige høre hvad man gør i denne situation?
Jeg har som sagt prøvet at blive ved med at ligge hende igen og putte hende, men efter at der var gået snart en time med det, var det ligesom om at min tålmodighed slap op, til sidst er hun dog så træt at hun giver op, men det er først efter 1½ time...
Enkelte gange har jeg lagt en kærlig fast hånd på hendes skulder og nusset hendes hånd med den anden, det er ligesom om at det hjælper lidt at hun får hjælp til at falde til ro, men ikke altid, og hvad gør jeg så her? For det træls at bruge 1-2 timer på at få hende til at sove... Det skal lige siges at min kæreste arbejder en del om aftenen, så jeg står som regel med det selv...
Jeg håber du har nogle gode fif til at få Thea til at "forstå" at når man er puttet så skal der soves og ikke leges.. hehe....
Glæder mig til dit svar :o)
Med venlig hilsen
Theas mor
Ps. Theas tænder er ved at bryde igennem, og så vil jeg lige høre om jeg må bruge tandpasta til hende, eller om hun er for lille til det (tænker på fluor).
Og ødelægger det hendes tænder hvis hun får flasken efter at vi har børstet tænder?