Brev:
Sengetid - hvordan ændrer jeg på rytmen?
4. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Sengetid - hvordan ændrer jeg på rytmen?
Kære Helen..
Min datter er nu 5,5 måned gammel og er en glad pige.. Her i Kr. Himmelfarts dagene har vi flyttet hende ind på søsters værelse og det er faktisk gået smertefrit. Hun vågner som hun plejer og bliver ikke forstyrret om natten.
Men hendes sovetider skal nu ændres. Indtil nu har hu først sovet kl. 22 om aftenen og er stort set altid blevet ammet i søvn. Men nu trænger jeg i den grad til at få nogle timer for mig selv.
Hendes dag ser nogenlunde sådan ud: Sover fra 22-3.30 (ammer) sover igen til kl. 6(ammer) og sover videre til kl. 8 Så er hun vågen og tager 2 korte lure mellem 1/2 og 1 time i løbet af formiddagen/middag. Herefter tager hun oftest en lang lur på 2 -3 timer fra kl. 14 eller 14.30.. Det betyder at hun ofte sover indtil kl. 17... og så er hun næsten vågen til kl. 22 evt. med lille lur ved amning kl. 20....
Jeg kan regne ud at jeg må rykke hendes sovetider. Men det med at få hende til at falde i søvn tidligt og uden at ligge ved brystet i flere timer synes jeg er lidt svær. Kan jo ikke bare lade hende skrige inde på søsters værelse der jo sover kl 20.
Har du godt forslag?
Bodil