Brev:
Sut eller bøvs og hvornår puttes
30. april 2008
Alder:
1 mdr.
Sut eller bøvs og hvornår puttes
Hej Helen igen
Jeg har lige skrevet til dig, men glemte lige at spørge om noget :-)
Vi putter vores søn i liften (Han er 6 uger) for han falder ofte ikke i søvn hos mig ved amningen pgr. af bøvsesituationen, der vækker ham. Så vi putter ham i liften og hjælper ham med at holde sutten. Der kan vi godt sidde et stykke tid med ham, men så falder han også i søvn. Ofte vågner han flere gange i løbet af den første time. Sutten er faldet ud.
Mit spørgsmål er så om grunden til at han smågræder og er urolig skyldes at han har tabt sutten eller om det er fordi vi skal tage ham op at bøvse? For vi har indtil videre bare givet ham sutten og så falder han i søvn igen. Men læste i et svar til en anden at det kunne være en indeklemt bøvs, der trykkede. Nu får jeg det helt skidt hvis jeg så bare propper sutten i munden på ham istedet for at tage ham op og bøvse...
Når min søn nu oftest ikke falder i søvn ved brystet så er han forholdsvis frisk bagefter og bliver oftest også lige skiftet. Så er han lysvågen og er meget med. Hvordan ved vi så hvornår han skal puttes og ikke? Hvis vi bare lægger ham i liften efter måltidet og skiftningen - tvinger vi ham så ikke til at sove selvom han måske ikke er træt?
Ved at det er mange spørgsmål, men har gået med dem længe, så er glad for at jeg kan komme ud med det her. Har følt mig meget i vildrede, så er glad for at jeg har fundet denne hjemmeside :-)