Sut eller bøvs og hvornår puttes

30. april 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Sut eller bøvs og hvornår puttes

Hej Helen igen

Jeg har lige skrevet til dig, men glemte lige at spørge om noget :-)

Vi putter vores søn i liften (Han er 6 uger) for han falder ofte ikke i søvn hos mig ved amningen pgr. af bøvsesituationen, der vækker ham. Så vi putter ham i liften og hjælper ham med at holde sutten. Der kan vi godt sidde et stykke tid med ham, men så falder han også i søvn. Ofte vågner han flere gange i løbet af den første time. Sutten er faldet ud.

Mit spørgsmål er så om grunden til at han smågræder og er urolig skyldes at han har tabt sutten eller om det er fordi vi skal tage ham op at bøvse? For vi har indtil videre bare givet ham sutten og så falder han i søvn igen. Men læste i et svar til en ...

Annonce

... anden at det kunne være en indeklemt bøvs, der trykkede. Nu får jeg det helt skidt hvis jeg så bare propper sutten i munden på ham istedet for at tage ham op og bøvse...

Når min søn nu oftest ikke falder i søvn ved brystet så er han forholdsvis frisk bagefter og bliver oftest også lige skiftet. Så er han lysvågen og er meget med. Hvordan ved vi så hvornår han skal puttes og ikke? Hvis vi bare lægger ham i liften efter måltidet og skiftningen - tvinger vi ham så ikke til at sove selvom han måske ikke er træt?

Ved at det er mange spørgsmål, men har gået med dem længe, så er glad for at jeg kan komme ud med det her. Har følt mig meget i vildrede, så er glad for at jeg har fundet denne hjemmeside :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg