Brev:
Vågner om natten - 7 mdr.
25. marts 2008
Alder:
7 mdr.
Vågner om natten - 7 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste rigtige gode svar. Vi brugte påsken på at putte vores datter på eget værelse og jeg er stoppet med at amme om natten. Det er gået overraskende godt, uden de helt store protester.
Der er dog opstået nogle nye spørgsmål i forbindelse med de nye rutiner. Som jeg også skrev sidste gang vågner vores datter i løbet af aftenen og dette er nu fortsat til om natten efter hun er kommet ind til sig selv. Jeg ved hun er i en rivende udvikling lige nu og nok bearbejder mange af tingene i søvne, men vi vil gerne kunne hjælpe hende til at sove nogle længere stræk end 1½ - 2 timer.
Når hun vågner går vi ind til hende, prøver at trøste hende i sengen, men langt de fleste gange må vi tage hende op og vugge hende lidt, hvorefter hun falder til ro og kan ligges tilbage i seng. Jeg synes ikke hun virker sulten. Vi har tilbudt hende lidt vand her i overgangsfasen med ingen mad om natten, men det virker hun ikke specielt interesseret i. Så jeg tror bare det er trøst...
Er der noget vi kan gøre for hun sover i længere stræk? Dette gælder jo faktisk fra hun bliver puttet til tidlig næste morgen, hvor jeg tager hende med ind til os og ammer.
En normal dag for hende ser ud som følgende:
05-06: amning i vores seng
7.30: Står op
ca. 8.30: Morgenmad bestående af grød med frugt, vand af kop
9.00-11.00: Formiddagslur
11.30: Frokost - fuldkornsgrød med frugt, vand af kop
13.00: amning
13.30: puttes til eftermiddagslur
16.00: Amning
18.00: Grøntsagsmos, vand af kop
19.30: Aming
sover
23-24: amning
Venlig hilsen
Rikke