Vågner om natten - 7 mdr.

25. marts 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vågner om natten - 7 mdr.

Hej Helen

Tak for dit sidste rigtige gode svar. Vi brugte påsken på at putte vores datter på eget værelse og jeg er stoppet med at amme om natten. Det er gået overraskende godt, uden de helt store protester.

Der er dog opstået nogle nye spørgsmål i forbindelse med de nye rutiner. Som jeg også skrev sidste gang vågner vores datter i løbet af aftenen og dette er nu fortsat til om natten efter hun er kommet ind til sig selv. Jeg ved hun er i en rivende udvikling lige nu og nok bearbejder mange af tingene i søvne, men vi vil gerne kunne hjælpe hende til at sove nogle længere stræk end 1½ - 2 timer.

Når hun vågner går vi ind til hende, prøver at trøste hende i sengen, men langt de fleste gange må vi tage hende op og vugge hende lidt, hvorefter hun falder til ro og kan ...

Annonce

... ligges tilbage i seng. Jeg synes ikke hun virker sulten. Vi har tilbudt hende lidt vand her i overgangsfasen med ingen mad om natten, men det virker hun ikke specielt interesseret i. Så jeg tror bare det er trøst...

Er der noget vi kan gøre for hun sover i længere stræk? Dette gælder jo faktisk fra hun bliver puttet til tidlig næste morgen, hvor jeg tager hende med ind til os og ammer.

En normal dag for hende ser ud som følgende:
05-06: amning i vores seng
7.30: Står op
ca. 8.30: Morgenmad bestående af grød med frugt, vand af kop
9.00-11.00: Formiddagslur
11.30: Frokost - fuldkornsgrød med frugt, vand af kop
13.00: amning
13.30: puttes til eftermiddagslur
16.00: Amning
18.00: Grøntsagsmos, vand af kop
19.30: Aming
sover
23-24: amning

Venlig hilsen

Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder