Nattesøvn - 11 mdr.

18. februar 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Nattesøvn - 11 mdr.

Hej Helen

Så skriver jeg igen til dig om vores nattesøvn. Vi har været igennem en lang periode med sygdom, hvor vi ikke rigtig har kunne finde ud af, hvad der har været i vejen med ham, men endelig fandt vi ud af at han havde mellemørebetændelse igen og at han samtidig gik med en generel infektion i kroppen som kun var blevet slået lidt ned af antibiotika i december pga forkert vejledning - han fik det ikke længe nok.

I januar fik han omgangssyge som fik det hele til at blusse op igen. Han fik øjenbetændelse, halsbetændelse med slem hoste og en rigtig slem forkølelse som gav mellemørebetændelse igen. Han fik derfor sat dræn i ørene for 4 dage siden. Han er stadig på antibiotika 5 dage endnu og virker umiddelbart symptomfri. Appetitten er kommert tilbage og han stortrives ila dage og udvikler sig fint motorisk.

Nætterne er blevet bedre efter drænene er sat i, men ...

Annonce

... han vågner stadig rigtig mange gange. Han falder i søvn for sig selv uden problemer men vågner 30-60 minutter efter og er ked af det. Vi har ikke umiddelbart indtryk af at han har ondt, men han kan være rigtig svær at læse med sådan noget, da det skal være rigtig slemt inden han siger til - har vi fundet ud af af bitter erfaring. Han stopper lige så snart vi tager ham op og accepterer også at blive lagt igen, men begynder hurtigt at græde eller også falder han i søvn og sover 1-1½ time hvorefter mønsteret gentager sig natten igennem. Hvis vi tager ham med op i vores seng sover han som oftest bedre men ikke altid.

Vi har forsøgt at køre teknikkerne fra sovecoach men vi synes ikke rigtig at det hjælper. Er der bare nogen børn der sover sådan? Kan vi gør enoget anderledes?

Vi VED han kan sove igennem da han har gjort det 2 nætter på 3 måneder.

Med venlig hilsen
Pia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder