Brev:
Nattesøvn - 11 mdr.
18. februar 2008
Alder:
11 mdr.
Nattesøvn - 11 mdr.
Hej Helen
Så skriver jeg igen til dig om vores nattesøvn. Vi har været igennem en lang periode med sygdom, hvor vi ikke rigtig har kunne finde ud af, hvad der har været i vejen med ham, men endelig fandt vi ud af at han havde mellemørebetændelse igen og at han samtidig gik med en generel infektion i kroppen som kun var blevet slået lidt ned af antibiotika i december pga forkert vejledning - han fik det ikke længe nok.
I januar fik han omgangssyge som fik det hele til at blusse op igen. Han fik øjenbetændelse, halsbetændelse med slem hoste og en rigtig slem forkølelse som gav mellemørebetændelse igen. Han fik derfor sat dræn i ørene for 4 dage siden. Han er stadig på antibiotika 5 dage endnu og virker umiddelbart symptomfri. Appetitten er kommert tilbage og han stortrives ila dage og udvikler sig fint motorisk.
Nætterne er blevet bedre efter drænene er sat i, men han vågner stadig rigtig mange gange. Han falder i søvn for sig selv uden problemer men vågner 30-60 minutter efter og er ked af det. Vi har ikke umiddelbart indtryk af at han har ondt, men han kan være rigtig svær at læse med sådan noget, da det skal være rigtig slemt inden han siger til - har vi fundet ud af af bitter erfaring. Han stopper lige så snart vi tager ham op og accepterer også at blive lagt igen, men begynder hurtigt at græde eller også falder han i søvn og sover 1-1½ time hvorefter mønsteret gentager sig natten igennem. Hvis vi tager ham med op i vores seng sover han som oftest bedre men ikke altid.
Vi har forsøgt at køre teknikkerne fra sovecoach men vi synes ikke rigtig at det hjælper. Er der bare nogen børn der sover sådan? Kan vi gør enoget anderledes?
Vi VED han kan sove igennem da han har gjort det 2 nætter på 3 måneder.
Med venlig hilsen
Pia