Brev:
Urolig nattesøvn - 9 mdr.
21. januar 2008
Alder:
9 mdr.
Urolig nattesøvn - 9 mdr.
Kære netsundhedsplejerske
Vores søn på 9 måneder sover ikke igennem. Han har ellers sovet igennem i ca. 1-2 måneder, men da han så begyndte at få tænder (da han var 4 en halv måned) sov han ikke igennem igen.
Nogle dage er det lidt hårdt, men da jeg er på barsel endnu kan jeg få sovet lidt i løbet af dagen. Jeg skal starte på arbejde igen til marts, og frygter det faktisk, da jeg er bange for at han stadig ikke sover igennem.
Han skal begynde i dagpleje til feb. og håber på at hans natsøvnrytme så vil ændre sig. Men ved det ikke?
Min sundhedsplejerske siger at jeg skal til at vende ham fra amning om natten, og give ham vand i stedet for. Men syntes at det er svært da han ikke vil have det. Han falder for det meste i søvn igen, når han bliver lagt til.
Tror du at det vil ændre sig når han bliver lidt ældre? Har hørt at de som regel begynder at sove igennem når de er ca. et år.
Kan vi gøre noget for at få ham til at sove bedre om natten? Skal lige siges at han ikke vil bruge sut, men bruger sin tommelfinger til at falde i søvn.
Mange hilsner
fra Rikke