Urolig nattesøvn - 9 mdr.

21. januar 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Urolig nattesøvn - 9 mdr.

Kære netsundhedsplejerske

Vores søn på 9 måneder sover ikke igennem. Han har ellers sovet igennem i ca. 1-2 måneder, men da han så begyndte at få tænder (da han var 4 en halv måned) sov han ikke igennem igen.

Nogle dage er det lidt hårdt, men da jeg er på barsel endnu kan jeg få sovet lidt i løbet af dagen. Jeg skal starte på arbejde igen til marts, og frygter det faktisk, da jeg er bange for at han stadig ikke sover igennem.

Han skal begynde i dagpleje til feb. og håber på at hans natsøvnrytme så vil ændre sig. Men ved det ...

Annonce

... ikke?

Min sundhedsplejerske siger at jeg skal til at vende ham fra amning om natten, og give ham vand i stedet for. Men syntes at det er svært da han ikke vil have det. Han falder for det meste i søvn igen, når han bliver lagt til.

Tror du at det vil ændre sig når han bliver lidt ældre? Har hørt at de som regel begynder at sove igennem når de er ca. et år.

Kan vi gøre noget for at få ham til at sove bedre om natten? Skal lige siges at han ikke vil bruge sut, men bruger sin tommelfinger til at falde i søvn.

Mange hilsner
fra Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to