Sover meget og kommer ind til mor om natten

15. januar 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Sover meget og kommer ind til mor om natten

Hej Helen

Nu har jeg valgt at benytte dig igen :)

Vil lige først sige tak for dit sidste svar, det var til stor hjælp..

Denne gang går mit spørgsmål på søvn.

Min datter er 3 år og 3 mdr, og er glad for at sove, umiddelbart burde jeg bare nyde det men det gør mig også usikker.

Det der er, er at hun sagtens kan sove fra lidt i otte om aftenen og til klokken otte næste morgen, altså 12 timer, er det helt normalt af et barn i 3 års alderen?

Hun går i børnehave og er jo aktiv i løbet af dagen, hun sover ingen middagslur da hun har svært ved at finde ro, der skal helst ske noget hele tiden ;)

Her hjemme i weekenderne kan hun godt tage en time til ...

Annonce

... middag, men jeg har svært ved at ligge hende til en middagslur (selvom hun godt kan virke træt) i det at hun gerne sover 11-12 timer om natten.

Putte ritualer går godt, vi læser, synger og så bliver der sagt godnat efter hun har forsikret sig at jeg er her og at jeg ikke køre nogen steder, samt at hun spørg mig om jeg ikke vil hente hende inden jeg går i seng.

Men selvom hun falder i søvn uden problemer hver aften, vågner hun dog omkring midnat hver nat og kommer ind og ligge hos mig. Hvad kan årsagen være til dette? Det er kommet i løbet af de sidste par måneder, og er ellers kun noget jeg oplevede en gang imellem.

Ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
Stine :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne