Brev:
Sover meget og kommer ind til mor om natten
15. januar 2008
Alder:
3 år, 3 mdr.
Sover meget og kommer ind til mor om natten
Hej Helen
Nu har jeg valgt at benytte dig igen :)
Vil lige først sige tak for dit sidste svar, det var til stor hjælp..
Denne gang går mit spørgsmål på søvn.
Min datter er 3 år og 3 mdr, og er glad for at sove, umiddelbart burde jeg bare nyde det men det gør mig også usikker.
Det der er, er at hun sagtens kan sove fra lidt i otte om aftenen og til klokken otte næste morgen, altså 12 timer, er det helt normalt af et barn i 3 års alderen?
Hun går i børnehave og er jo aktiv i løbet af dagen, hun sover ingen middagslur da hun har svært ved at finde ro, der skal helst ske noget hele tiden ;)
Her hjemme i weekenderne kan hun godt tage en time til middag, men jeg har svært ved at ligge hende til en middagslur (selvom hun godt kan virke træt) i det at hun gerne sover 11-12 timer om natten.
Putte ritualer går godt, vi læser, synger og så bliver der sagt godnat efter hun har forsikret sig at jeg er her og at jeg ikke køre nogen steder, samt at hun spørg mig om jeg ikke vil hente hende inden jeg går i seng.
Men selvom hun falder i søvn uden problemer hver aften, vågner hun dog omkring midnat hver nat og kommer ind og ligge hos mig. Hvad kan årsagen være til dette? Det er kommet i løbet af de sidste par måneder, og er ellers kun noget jeg oplevede en gang imellem.
Ser frem til dit svar
Med venlig hilsen
Stine :)