Ligger og pludrer om natten

7. januar 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ligger og pludrer om natten

Kære Helen

Godt nytår - og tak for dine råd i forbindelse med vores rejse hjem til jul.

Alt gik fint bortset fra at vores lille søn fik falsk strubehoste....I den forbindelse ser det ud til at han har tillært sig nogle nye sove(u)vaner.

De sidste knap 2 måneder har han så at sige accepteret at nat var nat. Dvs at når han var natputtet, så sov han til den lyse morgen - kun afbrudt af amninger, hvor han faldt i søvn med det samme igen. Men efter at han har været syg er han begyndt at være vågen om natten.

Han kan relativt fint falde i søvn af sig selv om aftenen, men når han vågner om natten kan han ...

Annonce

... ligge vågen i ganske lang tid (1½-2 timer), herefter kan han falde i søvn af sig selv igen.

Mit spørgsmål er derfor om vi, når han vågner, bør hjælpe ham til at falde hurtigt i søvn igen ved f.eks. at gå rundt med ham og dermed opretholde at natten er til at sove i ? eller om vi blot skal lade ham ligge og selv falde i søvn igen - også selvom dette tager lang tid?

Hvis han blot ligger, så er det ikke sådan, at han græder eller på anden måde gerne vil have opmærksomhed. Han ligger blot og pludrer for sig selv. Men hvis vi blot lader ham ligge, hvordan finder han så igen ud af at nat er nat ?

Venlig hilsen
Karen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder