Nu er det tid til at sove!

2. januar 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Nu er det tid til at sove!

Kære Helen,

Så er vi her igen :) Amilia er nu fyldt 1 år, er begyndt så småt at gå osv. :) Dejligt!

Den sidste tid har været ret hektisk for Amilia... Vi er jo flyttet fra hendes far, og det er nu 2-3 måneder siden. Vi har boet i egen lejlighed i ca. halvanden måned nu, og jeg synes det går fint. Selvfølgelig er der meget at se til, når man er ene om det hele, og ikke lige har en afløser når det kniber med tiden osv. :)

Siden vi flyttede ind, har jeg lært Amilia at falde i søvn selv på eget værelse, og det går nu rigtig fint. Hun får en flaske på ca 200 ml NAN1, bliver lagt i seng, får godnatsang, et kys, og så ligger hun og snakker lidt med sig selv og vender sig osv og efter 10-20 min. normalt, falder hun i søvn... Jeg sidder på værelset i en stol til hun er faldet i søvn, og så lister jeg ud. Hun bliver ked, hvis jeg går inden hun er faldet i søvn.

Amilia har døjet rigtig meget med ørerne, og har fået 2 flasker NAN1 om natten. 1 omkring midnat, og en ved 3-4 tiden. Jeg har undskyldt det med, at det hjalp på ørerne. Nu har hun fået lagt dræn på begge ører for ca. 2 uger siden, MEN hun vågner selvfølgelig stadig og vil ha' mælk.

Jeg har prøvet at give hende mindre ad gangen - altså trappe langsomt ned, men så skriger hun til hun får det sidste. Så har jeg prøvet at fylde halv vand, halv mælk i hendes første flaske med samme resultat som det sidste. Jeg har så de seneste 3 dage forsøgt at ...

Annonce

... skære den ene flaske fra, og det har resulteret i en total ulykkelig datter. Jeg har forsøgt at tilbyde hende vand af en kop i stedet, men hun vil slet ikke røre det. Det første stykke tid, må jeg faktisk slet ikke røre hende - så blive hun blot ENDNU mere hidsig og ked.

Når hun har hylet mellem 20 min og 3 kvarter, kan jeg tage hende op til mig og trøste hende til hun falder i søvn, og så kan hun sove lidt, for så at vågne igen med samme tur. Når vi så når 01.30-2.00 giver jeg hende så den ene flaske, og så sover hun videre til 5-tiden, hvor det så kører igen. Og når hun så vågner igen, står vi op og laver morgenmad.

Det er jo totalt opslidende sådan nogle nætter for os begge! Ved ikke om jeg skal tage "en kold tyrker"?? For hun SKAL vænnes fra det - hun spiser meget, meget lidt om dagen! Her hvor jeg kun har givet hende én flaske om natten, har hun stor appetit til morgenmaden, og det er bare fedt! Resten af dagen er appetitten dog ikke så stor...

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg skal stille op - hun får jo tilbudt alt det mad hun vil gennem dagen, inkl masser af vand og mælk, som hun drikker meget af i kop i løbet af dagen...

Jeg synes jeg har prøvet at gøre det på den omsorgsfulde måde, men det ser bare ikke ud til at fungere for hende... Hvad har jeg af muligheder?? Håber du har nogle råd til hvordan vi begge får en ordentlig nattesøvn - den er virkelig tiltrængt!!

Venlig hilsen
Natasha

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina