Brev:
Søvn - smerter?
11. november 2007
Alder:
11 mdr.
Søvn - smerter?
Hej Helen.
Jeg har lige et par spørgsmål til dig i forbindelse med mine tidligere breve til dig.
Viktoria vågner stadig utallige gange fra hun kommer i seng, til vi står op. Vi har været ved ørelægen for at få afklaret om det var smerter fra ørene hun led af. Ørelægen kunne ikke se noget væske, men fortalte at der var undertryk og lidt nedsat hørelse. Kan det være det, hun kan mærke om natten? Ørelægen rådede os til at bruge næsespray i en uge, men indtil videre har det nu ingen effekt på søvnen.
Den sidste uges tid er hun begyndt at kræve at blive lagt til brystet, hver eneste gang hun vågner. Jeg har tilladt dette, fordi jeg måske troede det hjalp hende med synkebevægelser på ørene. (Når hun ligger ned nægter hun at tage sutten, men vil gerne have den, når hun ligger hos mig)
Tror du, hun er begyndt at vænne sig til at få stukket brystet i munden, når hun vil have det, og det dermed er begyndt at være pjat fra hendes side? Eller tror du, hun har brug for det mht. ørene?
I morgen skal hun til zoneterapi. Et eller andet skal vi jo prøve... Måske kune det hjælpe på hendes mareridt og urolige søvn.
Viktoria er begyndt at kravle og er lykkelig for at kunne komme rundt. Hun rejser sig op ved særligt udvalgte ting (fra hendes side.)
Hun er superglad for at gå i dagpleje, og er altid glad og tilfreds, og elsker simpelthen de andre børn.
Hvad synes du vi skal gøre nu??
Venligst
Joan