Søvn - smerter?

11. november 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søvn - smerter?

Hej Helen.

Jeg har lige et par spørgsmål til dig i forbindelse med mine tidligere breve til dig.

Viktoria vågner stadig utallige gange fra hun kommer i seng, til vi står op. Vi har været ved ørelægen for at få afklaret om det var smerter fra ørene hun led af. Ørelægen kunne ikke se noget væske, men fortalte at der var undertryk og lidt nedsat hørelse. Kan det være det, hun kan mærke om natten? Ørelægen rådede os til at bruge næsespray i en uge, men indtil videre har det nu ingen effekt på søvnen.

Den sidste uges tid er hun begyndt at kræve at blive lagt til brystet, hver eneste gang hun vågner. Jeg har tilladt dette, fordi jeg måske troede det hjalp hende med synkebevægelser på ørene. (Når hun ...

Annonce

... ligger ned nægter hun at tage sutten, men vil gerne have den, når hun ligger hos mig)

Tror du, hun er begyndt at vænne sig til at få stukket brystet i munden, når hun vil have det, og det dermed er begyndt at være pjat fra hendes side? Eller tror du, hun har brug for det mht. ørene?

I morgen skal hun til zoneterapi. Et eller andet skal vi jo prøve... Måske kune det hjælpe på hendes mareridt og urolige søvn.

Viktoria er begyndt at kravle og er lykkelig for at kunne komme rundt. Hun rejser sig op ved særligt udvalgte ting (fra hendes side.)

Hun er superglad for at gå i dagpleje, og er altid glad og tilfreds, og elsker simpelthen de andre børn.

Hvad synes du vi skal gøre nu??

Venligst
Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder