Pyjamasparty

25. oktober 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Pyjamasparty

Hej Helen

Hvor er det en supergo' brevkasse. Jeg bruger den tit og ofte, og får mange svar på spørgsmål, så panikken ikke når at brede sig :) Dejligt

Jeg har en datter på 4½ måned. Hun er stort set i godt humør altid; sprutter, prutter, råber, griner osv. Sundhedsplejersken siger at alt er som det skal være. Hun sover rimeligt om dagen, og om natten er der ingen problemer. Hun ligger i sin egen seng.

Mit spørgsmål går på aftenputningen.
Jeg ammer hende indtil hun falder i søvn, og rejser mig så, for at ligge hende i seng. Meget ofte er hun begyndt at vågne ved denne "flytning", og så bliver hun bare rigtig vågen inde i sengen, og synes alt er en fest. Griner, sprutter, sparker osv. Det er ikke til at stå for. Inden hun begynder på sin lille hyggefest, har jeg dog sunget et par sange for hende, fortalt hende at nu ...

Annonce

... skal hun sove, og så gået. Vi tænker at det kan være starten på et putteritual, som hun langsomt vænner sig til. Vi har gjort det i 3 dage nu.

Efter en halv time, hvor jeg har været inde hos hende mange gange, og hun hver gang synes det er mægtig hyggeligt, men ikke vil puttes, er det ligesom hun er ved at være mør, og så vil hun gerne puttes lidt, og sutter sig i søvn med min lillefinger (hun har aldrig brugt sut).

Vi har snakket meget om, om denne "aftenfest" er ok, så længe hun ikke græder og er utilfreds? Jeg har samtidig tænkt, at det kan være vi putter hende "forkert", og at hun så derfor bliver pivfrisk? Er det en dårlig vane, vi er ved at få startet? Eller har nogen børn bare brug for at ligge lidt selv, og skal så have lov til det indtil de falder i søvn? Hun sover omkring kl. 22.

Med venlig hilsen
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder