Brev:
Vil ikke sove i egen seng og ammestop
28. januar 2004
Alder:
12 mdr.
Vil ikke sove i egen seng og ammestop
Ja så er jeg her igen. Har tidligere skrevet til brevkassen for at få råd - læser med interesse andre indslag. Det er dejligt at se VI ikke er de eneste.
Storm - næsten 12 mdr - vil ikke sove i egen seng. Han har sovet mellem os i næsten et år - blevet ammet i sengen (hyggeligt for os begge). Nu har vi besluttet, at det er på tide han får brugt sin egen fine seng.
Begyndte på "træningen " sidste uge og efter nogle dages "kamp på vilje" gik det egentlig helt fint. Han sov i sin egen seng indtil sen nat, hvor han så kom over til os, f.eks. fra kl 04.30 til morgen. Rutinen var - putteritual - så sidde på sengekanten og få lidt bryst - døse hen og blive lagt i seng - stort set uden problemer efter de første dage.
Nu igår og i forgårs aften har der været et kæmpeskridt tilbage, og for at gøre en lang historie kort, så vil han ikke ligge ned. Han rejser sig op, så snart han bliver lagt i seng - begynder at skrige hysterisk - ikke græde men skrige - står og hopper i sengen og vil op.
Jeg har forsøgt med "kigge til" metoden - i længere tid - har siddet på gulvet ved hans seng og aet ham - eller talt roligt med ham - eller sagt ingenting og intet virker. Resultatet har været at jeg, efter nogle timer, tager ham op igen. Jeg synes jo ikke han skal skrige lungerne ud af halsen i timevis.
Det eneste der virker er at tage ham op - han bliver rolig med det samme og kort tid efter enten sover han (i vores seng) eller leger han. Vil gerne stoppe amningen og havde tænkt mig at få sengeproblematikken i orden derefter amningen, men nu aner jeg ikke mine levende råd. Ved ikke om jeg simpelthen skal stoppe amningen helt og tage hyl og skrig nu de alligvel er her.
Har idag besluttet mig for, at han skal sove i sin egen seng, hver gang er relultatet ingen middagslur, men hysterisk anfald i en time, afbrudt af få korte pauser.
Når han virkelig får kørt sig selv op - kaster han op og ender alligevel i vores seng, og det er sikkert indbildning, men jeg synes jeg ser et kombineret taknemmeligt og triumferende blik.. *S*
Er der nogen der kan rådgive mig - er det bare en fase eller har vi en dreng i ægtesengen de næste 15 år:-) Skal jeg tage en kold tyrker med hensyn til amningen? Skal jeg tage Storm op når han har grædt i en times tid? Skal jeg lade ham blive stående i hans egen seng når han er hysterisk .. skrigende .. hylende - ikke grædende?
I middags, da jeg endte med at tage ham op, var der tårer men han hikstede slet ikke - efter en times hyl. Hvor alvorligt skal jeg tage hyleriet?
Der er ikke noget i vejen med hans ører ... han tager sig ikke til dem , jo, når han er træt men ikke når han ligger. På grund af høj feber forrige uge er han lige blevet checket.
Kan tandudbrud have noget at gøre med skrigeriet? Han har to i overmunden og to i undermunden - alle på vej ud. Jeg kan ikke se flere lige nu.
Jeg er ved at have nået bristepunktet. Et træt barn og en meget træt mor, som skal finde ud af hvem der bestemmer... og det skal være mig.
Hjælp!!!!!!!!
Alle råd er mere end velkomne.
På forhånd tusind tak
Else