Brev:
Søvn igen igen - 10 mdr.
27. august 2007
Alder:
10 mdr.
Søvn igen igen - 10 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg igen på banen og denne gang med de famøse søvn udfordringer, som jeg kan læse alle har.
Vores søn er nu 10 mdr. og han er sund og rask på alle fronter. Han spiser godt, griner meget og er utrolig aktiv - godt han starter i vuggestue om 14 dage:-)
De sidste 14 dage, har vi kæmpet en sej kamp med at få ham til at sove om aftenen. Det er samme mønster vi ser hver dag og vi synes vi prøver alt hvad vi kan, får at få ham til at føle tryghed og kærlighed.
Han bliver lagt kl. ca. 19 og vi synger for ham. Han er glad for sin seng, men vi har en kamp med at han konstant vil rundt på maven og forsøge at kravle - det er som om han går i træningslejr i sengen! Efter megen kamp og lidt gråd falder han i søvn kl. 19.30 - 20.00 - altså næsten en time efter.
Efter ca. en halv time vågner han i det største skrig og vi kan næsten ikke få ham ned igen. Vi trøster, nusser og kæler med ham og han kommer op i favnen for at mærke os. Efter ca. 15 min. kan vi ligge ham igen.
Dette sker 1 - 3 gange indtil kl. 23 og først herefter sover han godt. Han vågner kl. 07 om morgenen, men nogen gange allerede kl. 6 ved at han træner igen.
Han har altid været godt til at sove, så vi tror det er en periode.
Kan vi gøre mere end vi gør, skal vi lade ham rulle rundt i sengen eller prøve at holde igen på det?
Håber du kan hjælpe
Sara