Søvn igen igen - 10 mdr.

27. august 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Søvn igen igen - 10 mdr.

Hej Helen,

Så er jeg igen på banen og denne gang med de famøse søvn udfordringer, som jeg kan læse alle har.

Vores søn er nu 10 mdr. og han er sund og rask på alle fronter. Han spiser godt, griner meget og er utrolig aktiv - godt han starter i vuggestue om 14 dage:-)

De sidste 14 dage, har vi kæmpet en sej kamp med at få ham til at sove om aftenen. Det er samme mønster vi ser hver dag og vi synes vi prøver alt hvad vi kan, får at få ham til at føle tryghed og kærlighed.

Han bliver lagt kl. ca. 19 og vi synger for ham. Han er glad for sin seng, men vi har en kamp med at han konstant vil rundt på maven og forsøge at kravle - det er som om han går i træningslejr i ...

Annonce

... sengen! Efter megen kamp og lidt gråd falder han i søvn kl. 19.30 - 20.00 - altså næsten en time efter.

Efter ca. en halv time vågner han i det største skrig og vi kan næsten ikke få ham ned igen. Vi trøster, nusser og kæler med ham og han kommer op i favnen for at mærke os. Efter ca. 15 min. kan vi ligge ham igen.

Dette sker 1 - 3 gange indtil kl. 23 og først herefter sover han godt. Han vågner kl. 07 om morgenen, men nogen gange allerede kl. 6 ved at han træner igen.

Han har altid været godt til at sove, så vi tror det er en periode.

Kan vi gøre mere end vi gør, skal vi lade ham rulle rundt i sengen eller prøve at holde igen på det?

Håber du kan hjælpe

Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.