Meget urolig nattesøvn - 11 mdr.

24. august 2007

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Meget urolig nattesøvn - 11 mdr.

Kære Helen

Tusind tak for dit gode svar ang vores piges søvn. Vi lader nu Alma falde i søvn i vores seng og bærer hende over i egen seng, når vi selv skal sove. Vi har haft nogle fantastiske nætter med masser af søvn.

Denne skønne tid er dog pludselig forsvundet. Alma, der snart bliver et år, kan ikke længere finde ro, når hun skal sove. Hun ruller rundt, sætter sig op og bliver tilsidst helt ulykkelig. Det er lige meget om hun ligger på maven, på siden eller på ryggen - hun kan ikke finde ro. Dette kan vare i tre timer, hvor hun hidser sig mere og mere op. Når hun så endelig er faldet i søvn, vågner hun flere gange og græder helt ulykkeligt, også selvom hun ligger med os i vores seng.

Som jeg skrev i min sidste mail til dig, følger vi et helt fast putteritual, hvilket vi har gjort i snart 2 månder med hidtil stor succes.

Alma er netop startet i vuggestue. Hun er dog stadig i gang med et indkøringsforløb og har derfor ikke sovet ...

Annonce

... derhenne. Desuden har hun kun været alene uden mig i maks 1 1/1 time. Kan det være de mange indtryk, som hun får i vuggestuen, som påvirker hendes søvn - også selv om hun ikke har sovet der eller været der i særlig mange timer af gangen? Tidsmæssigt hænger det meget godt sammen.

Det er hårdt at se hende kæmpe sådan for at falde i søvn, når det er helt tydeligt, at hun er meget træt.

Jeg skal kort nævne, at Alma kun sover en lur om dagen omkring kl. 12 i ca to timer. Hun vågner altid kl. syv uanset, hvor sent hun kommer i seng også i disse dage, hvor det først lykkes os at få puttet hende kl. elleve om aften.

Alma kravler stadig og har endnu ikke lært at rejse sig op og gå.

Har du nogle ideer til, hvordan Alma kan lære at finde ro, eller om hvorfor hun pludselig er blevet svær at putte. Jeg vil så gerne kunne hjælpe hende til at få nogle mere rare nætter og en mere hyggelig sengelægning.

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dit svar til min ældste søn og hans spørgsmål om ’bierne og blomsterne’. Vi har læst et par bøger sammen, han grinede rigtig meget … men fik stillet sin nysgerrighed!

Det var en rigtig god idé at læse bøger sammen, for du har jo fuldstændig ret: Det kan være grænseoverskridende for både barn og voksen af snakke om den slags sammen, mens en bog oplyser nøgternt og godt. Intimsfæren bevares intakt, genialt!