Natamning og genrelt om søvn

13. august 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Natamning og genrelt om søvn

Hej Helen!

Tak for dit hurtige svar. Jeg synes dog ikke, at jeg er blevet helt klog på mit problem endnu. Jeg vil gerne uddybe lidt fra mit tidligere spørgsmål, i håb om at du kan hjælpe mig yderligere.

Med hensyn til, hvorfor jeg gerne vil stoppe natamningen, som kun er en hyggetår, så skal han til at sove på eget værelse. Hvis hyggeamning og sove på eget værelse kan forliges, vil jeg da gerne det. En enkelt nat var jeg oppe og lave flaske kl. O4, da jeg kom ind til ham igen lå han og grinede og ville lege – han fik da hverken flaske eller bryst.

Jeg vil også gerne snart stoppe amningen helt, da jeg føler mig MEGET drænet for energi. Med hensyn til at sove på eget værelse, vil vi gerne benyttet os af metoden fra bogen ’Godnat og sov godt’, da vi kender ...

Annonce

... mange, som anbefaler den. Men med denne meget nysgerrige og bestemte dreng er jeg lidt nervøs for at gå i gang, da han jo ikke så gerne skulle se sig lige så sur på tremmesengen, som han har på barnevognen.

Han græder som nævnt meget, når han skal sove i barnevognen. Jeg er meget interesseret I, at han synes, at barnevognen er et godt sted at være – synes jeg har prøvet alt – inkl. dit forslag. Jeg har ofte prøvet at lade ham ligge og kigge lidt I barnevognen inden han skal sove – så er han glad og spjætter med arme og ben. Lige så snart jeg vender ham på siden, starter skrigeriet. Jeg har også prøvet ikke at vende ham, men bare lade ham ligge og kigge (som vi gør i sengen, når han puttes til natten) men det resulterer i overtræthed efter laaang tid.

Venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder