Brev:
Natamning og genrelt om søvn
13. august 2007
Alder:
4 mdr.
Natamning og genrelt om søvn
Hej Helen!
Tak for dit hurtige svar. Jeg synes dog ikke, at jeg er blevet helt klog på mit problem endnu. Jeg vil gerne uddybe lidt fra mit tidligere spørgsmål, i håb om at du kan hjælpe mig yderligere.
Med hensyn til, hvorfor jeg gerne vil stoppe natamningen, som kun er en hyggetår, så skal han til at sove på eget værelse. Hvis hyggeamning og sove på eget værelse kan forliges, vil jeg da gerne det. En enkelt nat var jeg oppe og lave flaske kl. O4, da jeg kom ind til ham igen lå han og grinede og ville lege – han fik da hverken flaske eller bryst.
Jeg vil også gerne snart stoppe amningen helt, da jeg føler mig MEGET drænet for energi. Med hensyn til at sove på eget værelse, vil vi gerne benyttet os af metoden fra bogen ’Godnat og sov godt’, da vi kender mange, som anbefaler den. Men med denne meget nysgerrige og bestemte dreng er jeg lidt nervøs for at gå i gang, da han jo ikke så gerne skulle se sig lige så sur på tremmesengen, som han har på barnevognen.
Han græder som nævnt meget, når han skal sove i barnevognen. Jeg er meget interesseret I, at han synes, at barnevognen er et godt sted at være – synes jeg har prøvet alt – inkl. dit forslag. Jeg har ofte prøvet at lade ham ligge og kigge lidt I barnevognen inden han skal sove – så er han glad og spjætter med arme og ben. Lige så snart jeg vender ham på siden, starter skrigeriet. Jeg har også prøvet ikke at vende ham, men bare lade ham ligge og kigge (som vi gør i sengen, når han puttes til natten) men det resulterer i overtræthed efter laaang tid.
Venlig hilsen
Tina