Ruller rundt i sengen

1. august 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Ruller rundt i sengen

Kære Helen,

Så er Bastian ved at være blevet 10 måneder - og det har bragt nye udfordringer med sig :). Det drejer sig dog stadig om søvn, men denne gang handler det om, hvad vi skal stille op overfor, at han græder og ruller rundt i sengen, inden han falder i søvn om aftenen.

Der har i en lang periode ikke været nogen problemer forbundet med at lægge Bastian i seng om aftenen, men de dage er overstået… Han brokker sig allerede, når vi nærmer os soveværelset, inden han kommer i seng, og når han endelig kommer ned og ligge sin seng, bliver han meget ked af det. Han græder og begynder at rulle rundt i sengen – gerne med det resultat, at han ligger på maven med hovedet i den ”forkerte” ende af sengen. Vi forsøger at berolige ham ved at gå ind til ham. Nogle gange tager vi ham op for at få ham til at falde til ro, mens det andre gange er nok at vende ham om og være ved ham, men lige så snart vi forlader rummet, gentager det hele sig. ...

Annonce

...

Vi er godt klar over, at han givet vis græder pga. angst for separation, og vi forsøger også at give ham ekstra tryghed. Men det er egentlig også mere alt rulleriet, vi behøver et råd omkring… Skal vi lade ham ligge på maven, eller skal vi vende ham, når vi går ind til ham? Det skal lige siges, at han aldrig falder i søvn på maven, men at han derimod som regel altid bliver endnu mere ked af det, når han ligger på maven.

Vi har dog ikke prøvet bare at lade ham ligge, netop fordi han græder meget, når han kommer rundt i den stilling. Hvad er din holdning til det? Skal vi hjælpe ham rundt igen? Han kan jo reelt godt selv trille tilbage (selvom han er født lidt for tidligt og derfor har været lidt ”efter” det, som børn ”normalt” kan), men det er som om han glemmer sine evner, når han ligger i sengen), eller skal han selv have lov til at ligge og rode rundt og selv finde roen og en behagelig stilling?

Håber på et råd… :)

Hilsen Anne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge