Vågner for tidligt om morgenen

27. april 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vågner for tidligt om morgenen

Hej igen.

Mine 2 piger på 10 mdr har fået en tosset døgnrytme. De står op kl 5 og bliver lagt kl. 18. Hvad gør vi for at få dem til at vågne senere om morgenen?

Vågner kl 5, råber og hyler,- vi giver dem sut og tager dem ikke op før kl 6. Der får de flaske, men drikker kun ca 1oo ml mme. Det er altså ikke sult de vågner af.

Indtil for få dage siden lagde vi dem så i seng igen efter 45 min og for det meste sov de så en time mere, men nu er der kun hyl og skrig, de vil ikke sove igen, (det vil sige den ene vil gerne men kan ikke for den andens larm).-

De spiser grød kl ca 8 , spiser fint, men langt fra altid op. de deler havregrød i størrelsesforholdet 1-2, med vand. De bliver lagt ud til lur kl ca 9 hvor de er dødtrætte og pjevsede. (Vi prøver at holde den til kl 9 for ellers bliver ...

Annonce

... eftermiddagsluren for tidlig og så skal de alt for tidligt i seng om aftenen).

De sover ca 1t og et kvarter, så får de mælk igen og tager igen ca 100 ml.
Kl 12 får de frokost og spiser fint.
Kl 13 lægger vi til lur igen og de sover igen en time.
Kl 15 får de eftermiddagsmåltid med 100 ml mme og yougurt og frugt.
Så går vi tur i klapvognen til en park eller bare rundt til kl ca 17. De vil ikke sove, vi forsøger ikke længere.
Kl 17.30 spiser de aftensmad, for tiden spiser de stort set intet, de er trætte.
De bliver lagt kl 18 og sover i løbet af 10 min.

For tiden vågner de et par gange i løbet af aftenen og natten og skal have en sut og et knus, jeg tror de drømmer stærkt for tiden, men normalt sover de bare til kl 5.

Hvad kan vi gøre for at skubbe det hele en time frem om morgenen?

Tak fra Tanja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet