Brev:
Vågner for tidligt om morgenen
27. april 2007
Alder:
10 mdr.
Vågner for tidligt om morgenen
Hej igen.
Mine 2 piger på 10 mdr har fået en tosset døgnrytme. De står op kl 5 og bliver lagt kl. 18. Hvad gør vi for at få dem til at vågne senere om morgenen?
Vågner kl 5, råber og hyler,- vi giver dem sut og tager dem ikke op før kl 6. Der får de flaske, men drikker kun ca 1oo ml mme. Det er altså ikke sult de vågner af.
Indtil for få dage siden lagde vi dem så i seng igen efter 45 min og for det meste sov de så en time mere, men nu er der kun hyl og skrig, de vil ikke sove igen, (det vil sige den ene vil gerne men kan ikke for den andens larm).-
De spiser grød kl ca 8 , spiser fint, men langt fra altid op. de deler havregrød i størrelsesforholdet 1-2, med vand. De bliver lagt ud til lur kl ca 9 hvor de er dødtrætte og pjevsede. (Vi prøver at holde den til kl 9 for ellers bliver eftermiddagsluren for tidlig og så skal de alt for tidligt i seng om aftenen).
De sover ca 1t og et kvarter, så får de mælk igen og tager igen ca 100 ml.
Kl 12 får de frokost og spiser fint.
Kl 13 lægger vi til lur igen og de sover igen en time.
Kl 15 får de eftermiddagsmåltid med 100 ml mme og yougurt og frugt.
Så går vi tur i klapvognen til en park eller bare rundt til kl ca 17. De vil ikke sove, vi forsøger ikke længere.
Kl 17.30 spiser de aftensmad, for tiden spiser de stort set intet, de er trætte.
De bliver lagt kl 18 og sover i løbet af 10 min.
For tiden vågner de et par gange i løbet af aftenen og natten og skal have en sut og et knus, jeg tror de drømmer stærkt for tiden, men normalt sover de bare til kl 5.
Hvad kan vi gøre for at skubbe det hele en time frem om morgenen?
Tak fra Tanja