Brev:
4½ årig vågner mange gange om natten
7. januar 2004
Alder:
4 år
4½ årig vågner mange gange om natten
Tak for gode svar til hjælp med vores lille søn.
Nu har vi fået et lille problem med den store, som vi gerne vil have hjælp til inden det tager overhånd.
Efter han blev storebror, for snart 14 mdr siden, kommer han ind til os næsten hver nat, i starten var det ud på morgenen og det var hyggeligt at vågne op med ham. Vi var også sikre på at det var på grund af hans nye rolle som storebror.
Da den lille var 11 mdr. kom han ind på den stores værelse for at sove, og den store kom nu ikke længere ind til os. Det er bare begyndt igen og nu er det ofte allerede inden vi går i seng. Vi følger ham ind igen, putter ham og siger det er her du skal sove. Men der går ikke længe så kommer han ind igen.
Det er hårdt fordi vores søvn bliver afbrudt og vi sover altså ikke særligt godt med en 4½ årig fodboldspiller i sengen.
Lige for tiden falder han i søvn i vores seng, fordi den lille er ved at lære at falde i søvn selv. Vi bærer ham så ind, når den lille sover.
Tror du at det bare er en overgang? Vi skal snart flytte, er så småt gået i gang med at pakke, den lille er ved at blive kørt ind i vuggestue, osv.
Han er desuden er dreng der er følsom og tænker tit meget store tanker, der overrasker os, for så gammel er han trods alt ikke.
Håber du også har et råd til os denne gang, for vi er ved at være godt trætte af uroen.