Brev:
Nat - vågner hver 2. time
14. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Nat - vågner hver 2. time
Hej igen
Så er den gal igen igen. Mit kære englebarn har fundet en ny rytme, der indbefatter at vi ikke får sovet mange timer om natten.... De sidste tre nætter har set således ud:
I seng:21
Mad:23, 01, 02, urolig 02.30, 04.30.
Vågner: 06.30.
I seng: 22
mad: 22.50, 01, 02.20 (prøver her at få ham til at sove uden mad = gråd, så han får bryst igen), 02.40, 04.50, 06.
Vågen: 07.
Ja, min mand og jeg når knap nok og falde i søvn igen før vi vågner igen:(. Det skal siges at jeg prøver at fylde ham om dagen. Du har tidligere nævnt en flaske til natten og i går købte jeg Profylac som vi prøvede at give ham istedet for amningen i sengen når han skal sove. Det ville han ikke have... ok, i dag vil vi prøve en time før han skal sove, så han får brystet til at sove ved. Men, har lige prøvet at give ham flaske for at han skal vænne sig til det, men ak om han gider, nej nej, mors bryst er bedre.
Ja, smagte også selv på Profylac og det smager absolut ikke godt!! Prøvede altså lige NAN1 som jeg havde liggende og lige meget hjalp det. Pointen er v. flaske at sørge for han bliver helt mæt, hvis han nu ikke skulle blive det ved mig.
Måske sætter han produktionen op om natten, men stadig syntes jeg det er for mange gange han vågner. Om dagen virker han mæt og glad m.m..
Skal jeg droppe flasken eller hvad?
Ang. mad: Er så småt begyndt at give ham grød og det fungerer fint: han skal dog lige have tid til at finde ud af det med tungen: hvad den bruges til.
Er så træt, at jeg vist roder rundt i spørgsmålene, men: Kan jeg give ham noget kartoffelmos til aften fx. 20 tiden, så han måske bliver mere mæt?
Om morgenen har han jo spist så meget, at noget sejler ud af munden på ham.
Ang. fast rytme og sengelægning kan jeg se du skriver til andre mødre, at man nu godt kan skue mere til klokken. Kan jeg det? og i så fald prøve at lægge ham ved 20 tiden? (dog frygter jeg de her skønne intervaller hele natten igen!)
Ja, som du nok kan se går det meste på søvn om natten, herunder ingen accept af flaske/andre alternativer, mad og mæthed og sengelægning...
I helhed så håber jeg ikke det varer ved - kan det det??? (uha, tør ikke tro det, da jeg så får horn i panden og får et djævelsk smil...)
Snork herfra...
Knus Sidse