Nat - vågner hver 2. time

14. marts 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Nat - vågner hver 2. time

Hej igen

Så er den gal igen igen. Mit kære englebarn har fundet en ny rytme, der indbefatter at vi ikke får sovet mange timer om natten.... De sidste tre nætter har set således ud:

I seng:21
Mad:23, 01, 02, urolig 02.30, 04.30.
Vågner: 06.30.

I seng: 22
mad: 22.50, 01, 02.20 (prøver her at få ham til at sove uden mad = gråd, så han får bryst igen), 02.40, 04.50, 06.
Vågen: 07.

Ja, min mand og jeg når knap nok og falde i søvn igen før vi vågner igen:(. Det skal siges at jeg prøver at fylde ham om dagen. Du har tidligere nævnt en flaske til natten og i går købte jeg Profylac som vi prøvede at give ham istedet for amningen i sengen når han skal sove. Det ville han ikke have... ok, i dag vil vi prøve en time før han skal sove, så han får brystet til at sove ved. Men, har lige prøvet at give ham flaske for at han skal vænne sig til det, men ak om han gider, nej nej, mors bryst er bedre.

Ja, smagte også selv på Profylac og det smager absolut ikke godt!! Prøvede altså lige NAN1 som jeg havde liggende og lige meget hjalp det. Pointen er v. flaske at sørge for han bliver helt mæt, hvis han nu ikke skulle ...

Annonce

... blive det ved mig.

Måske sætter han produktionen op om natten, men stadig syntes jeg det er for mange gange han vågner. Om dagen virker han mæt og glad m.m..

Skal jeg droppe flasken eller hvad?

Ang. mad: Er så småt begyndt at give ham grød og det fungerer fint: han skal dog lige have tid til at finde ud af det med tungen: hvad den bruges til.

Er så træt, at jeg vist roder rundt i spørgsmålene, men: Kan jeg give ham noget kartoffelmos til aften fx. 20 tiden, så han måske bliver mere mæt?

Om morgenen har han jo spist så meget, at noget sejler ud af munden på ham.

Ang. fast rytme og sengelægning kan jeg se du skriver til andre mødre, at man nu godt kan skue mere til klokken. Kan jeg det? og i så fald prøve at lægge ham ved 20 tiden? (dog frygter jeg de her skønne intervaller hele natten igen!)

Ja, som du nok kan se går det meste på søvn om natten, herunder ingen accept af flaske/andre alternativer, mad og mæthed og sengelægning...

I helhed så håber jeg ikke det varer ved - kan det det??? (uha, tør ikke tro det, da jeg så får horn i panden og får et djævelsk smil...)

Snork herfra...

Knus Sidse

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.