Brev:
Natteroderi - 6 mdr.
21. november 2003
Alder:
6 mdr.
Natteroderi - 6 mdr.
Hej Helen
Elias er nu lidt over 6 mdr. Han startede for 14 dage siden i dagpleje, hvilket går rigtig godt.
Han spiser godt om dagen både grød og modermælkserstatning. Til aften spiser han kartofler og inden sengetid får han en flaske vælling. Ved 19.30 tiden, så er han træt og kan ligges til at sove med det sammen. Så skal han spise igen ved midnats tid - og kan sove med det samme igen - til ved 6-7 tiden. Det er da til at leve med!
Men de sidste nætter er han begyndt at vågne efter sin flaske ved midnatstid - og være vågen bare for at være vågen! Han vil underholdes! Og det er ikke bare et øjeblik, men et par timer det drejer sig om... Det er godt nok ret belastende for jeg er jo startet på job igen... Han sover så ca 3 timer i træk der tidligt på formiddagen i dagplejen, han jo også været meget vågen om natten!! Ellers sover han kun ca 1 måske 2 gange mere i løbet af dagen af højst 45 min -1 times varighed. Og han er TRÆT ved 19.30 tiden og falder i søvn med det sammme.
Hvad gør vi? Det er lige meget hvad vi finder på om natten, vi skal simpelthen OP og ned og tænde lys - ellers er han utilfreds. Det hjælper heller ikke at sove imellem os.
Når vi så er stået op, så kan han godt sidde lige så stille for sig selv med noget legetøj - han er bare VÅGEN! Og det i et par timer..