Vi er så trætte

2. september 2006

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Vi er så trætte

Hej

Efter at have prøvet næsten alt, tror jeg er vi nu ved at være lidt opgivende og meget meget trætte og udkørte!

Vores dreng på 7 uger sover meget dårligt om natten. Han blir puttet kl. ca. 20.30 efter flaske plus amning, så han er godt mæt. Han sover så ca. 2-3 timer hvis vi er heldige. Derefter vågner han hver eller hver anden time resten af natten, hvor han sover meget uroligt og meget af tiden kaster han hovedet fra side til side og grynter/klynker.

Vi har prøvet zoneterapi, mylicondråber og supplere med flaske ...

Annonce

... hvis det var fordi han ikke var mæt (jeg ammer med ammebrikker), men ingenting virker...

Min mand og jeg og bestemt også drengen er meget trætte om dagen, men her kan han heller ikke finde ro andet end ½ time ad gangen og er meget vågen her også...

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvad det er der gør han ikke kan sove mere... Er det mon noget han vokser fra? For det er rimeligt uoverskueligt at tænke på, hvis det blir ved sådan her.... Har du et bud på hvorfor han ikke kan sove?...

Venlig hilsen en meget træt familie....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.