Brev:
Falde i søvn - 12 mdr.
22. juni 2006
Alder:
12 mdr.
Falde i søvn - 12 mdr.
Hej Helen
Vi et stødt ind i problemer omkring aftenputning. Når vi putter Emil som nu er 1 år gør vi det samme hver aften. Han får lidt grød, børstet tænder og så en lille historie( den samme hver aften). Og det går også helt fint.
Problemet er at han er helt op til 1½-2 timer om at falde i søvn. Han går ikke i vuggestue så han kan heldigvis bare sove længe dagen efter, hvilket han også gør. Når først han er faldet i søvn sover han rigtig godt ca 11-12 timer, hvor jeg er inde og gi ham sutten en enkelt gang.
Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, det startede for ca 2 uger siden. Måske sover han for meget om dagen? Han sover 2 lure, formiddag og eftermiddag. Men jeg har meget svært ved at se at han skal kunne klare sig med kun en lur. For han er allerede træt 1½-2 timer efter han er vågnet om morgenen, og så sover han ca 1½ time og det kan han slet ikke klare sig på hele dagen. Han kan næsten gå, så jeg ved ikke om det kan være noget med hans udvikling. Han er altid glad og tilfreds og fungerer rigtig godt i hverdagen. Men jeg har også tænkt på om det bare er fordi han trænger til at komme i vuggestue, og blive rigtig godt træt?
Håber du har et par gode råd til os som du har haft de andre gange vi har skrevet:-)
Venlig hilsen
Emils mor