Brev:
Madrasser/Mareridt eller hvad kan det være?
21. oktober 2003
Alder:
5 mdr.
Madrasser/Mareridt eller hvad kan det være?
Hej
Jeg har en søn på 5½ måned, der altid, om natten har ligget i sin egen seng, ved siden af min. I dagtimerne sover han i sin barnevogn. I barnevognen har han en såkaldt "helsemadras" og i sin egen seng en almindelig billig skumgummi madras. Pludselig er han nu om natten begyndt at vågne op, meget grædene, og svær at få til at falde til ro. Han virker ikke bange eller noget, og det er ikke på grund af sult.
Kan så lille et barn "mærke" forskel på madrasser og bør jeg måske investere i en af de dyre "helsemadrasser"? Eller hvad kan der være galt - kan han ha´ haft mareridt, selv om han ikke virker bange. Oftest har han sutten i munden når jeg kommer ind til ham - så det er heller ikke det der er problemet..
Kan du råde mig?